اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی:

ارائه تسهیلات ویزا در گردشگری سلامت امری ضروری است

خبرگزاری فارس: مشاور کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: ارائه تسهیلات در امر ویزا در گردشگری سلامت امری ضروری است و ایران با عنوان چهره شاخص درمان و سلامت جوامع مسلمان باید به این مسئله نگاه جدی داشته باشد.

ارائه تسهیلات ویزا در گردشگری سلامت امری ضروری است

کامل پریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های من در بخش مشاوره به مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین این کنفرانس در مسیر گردشگری سلامت است.

وی افزود: گردشگری سلامت در آسیا ظرفیت‌های زیادی دارد اما مسئله مهم این است که به این صنعت نگاه جدی نشده و حداکثر بهره‌برداری را از این ظرفیت‌ها نکرده‌ایم.

پریم با بیان اینکه در سه دوره این کنفرانس حضور داشته خاطر نشان کرد: به عنوان اینکه کنفرانس گردشگری سلامت منطقه‌ای برگزار شده یعنی اغلب در گستره خاورمیانه و محدود به کشورهای مسلمان بوده دستاوردها و حضور پرشور نمایندگان ملل اسلامی گویای استقبال آنان از این صنعت جدید و تبادل ایده در این زمینه است.

وی تصریح کرد: اگر این کنفرانس در نظر داشته باشد که در سطح جهانی برگزار شود به طور حتم باید در گستره وسیع‌تر موارد خاص و بنیادی‌تری مدنظر قرار گیرد.

مشاور کل کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اشاره به راهبردهای عملی در مسیر ارتقای روابط میان ملل اسلامی و توسعه گردشگری سلامت اظهار کرد: نخستین راهبرد در مسیر توسعه گردشگری سلامت، تحکیم روابط کشورهای مورد هدف است.

پریم اذعان کرد: دومین گام شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و تقویت روابط آنان با بخش دولتی است.

وی تلفیق بخش دولتی و خصوصی را در توسعه گردشگری سلامت امری مؤثر توصیف کرد و یادآور شد: ایران اسلامی در گام سوم باید به عنوان چهره مطرح و الگوی سلامت کشورهای مسلمان به جهانیان معرفی شود.

وی تاکید کرد: گام چهارم ارائه تسهیلات در بخش ویزا و قوانین ورود و خروج از مرزها است؛ با توجه به اینکه جهانگردی پدیده‌ای جهانی است باید نگاه به توسعه گردشگری فرامرزی باشد.

پریم ادامه داد: کشورهایی چون سوریه و ترکیه در این بخش عملکرد خوبی داشته‌اند و امروز شاهد آن هستیم که گردشگران درمانی برای ورود به این کشور نیاز به ویزا نداشته و این اثربخشی زیادی در جذب توریست دارد.

مشاور کل کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران با عنوان چهره شناخته شده سلامت و درمان در جوامع اسلامی باید برای ویزا راهبرهای اساسی داشته باشد، گفت: ایران با ظرفیت عظیم خود نیازمند بازنگری و ارائه تسهیلات در امر ویزا به گردشگران درمانی است.

وی یادآور شد: آخرین گام ایجاد انسجام و هماهنگی پیش از ورود گردشگر درمانی، حین ورود، زمان درمان و اقامت و خروج وی از کشور است.

پریم اذعان کرد: توجه در تمام مراحل به توریست درما‌ن‌ها، سبب ایجاد احساس تعلق خاطر در آنان می‌شود و این خود سهم عظیمی در رونق چرخه جذب توریست درمانی و سلامت به کشور ایران دارد.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول