اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون نظارت بر بیمه و سلامت سوریه مطرح کرد

همکاری دولت و بخش خصوصی گامی موثر در مسیر توسعه گردشگری سلامت

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون نظارت بر بیمه و سلامت سوریه گفت: تلفیق دولت و بخش خصوصی گامی مؤثر در مسیر توسعه گردشگری سلامت است.

همکاری دولت و بخش خصوصی گامی موثر در مسیر توسعه گردشگری سلامت

هشام دیوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت اظهار کرد: برای نخستین‌بار در این کنفرانس شرکت کردم و برآیند نهایی از دستاوردهای همایش مثبت است.

وی افزود: در گام نخست در بحث توسعه تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی اصل مهم همکاری و سرمایه‌گذاری دولت است چرا که تا دولت وارد کار نشود بخش خصوصی نمی‌تواند عملکرد و فضای مختارانه برای توسعه گردشگری داشته باشد.

دیوانی با بیان اینکه دولت نقش عمده‌ای در توسعه بخش‌های علمی، جهانگردی، تجهیزاتی و فرهنگی و در مجموع اقتصادی دارد خاطر نشان کرد: دولت هدایت کننده جریان سلامت کشورها است.

وی ادامه داد: با حضور مستقیم و پررنگ دولت در مراحل بعدی می‌توان در بخش‌های خصوصی ایجاد انگیزه کرد و به این وسیله با مشارکت بخش دولتی و خصوصی شاهد رشد و ارتقای گردشگری درمانی و پزشکی باشیم.

دیوانی تصریح کرد: بخش خصوصی باید در مسئله بیمه نگاه جدی به بیماران داخلی و خارجی داشته باشد و در واقع بیمه سلامت یکی از راهکارهای اساسی در مسیر تامین تسهیلات گردشگران و ایجاد احساس تعلق در آنها است.

عضو کمیسیون نظارت بر بیمه و سلامت سوریه یادآور شد: جنگ و ناآرامی تاثیرات مخرب و تبعات منفی را در بهداشت و سلامت کشورها به بار می‌آورد و کشورهایی که به این وضعیت دچار می‌شوند فقط با بحران مدیریت صحیح می‌توانند از سقوط و افول جریان سلامت جلوگیری کنند و نمی‌توانند گام مؤثری در بخش رشد پزشکی و سلامت داشته باشند.

دیوانی با ابراز خرسندی از حضور خود در سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در کشوری چون ایران که به عنوان چهره مطرح جهان اسلام است تاثیرات شگرفی بر توسعه سلامت و درمان و همچنین توریست درمانی جوامع مسلمان می‌گذارد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول