اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق تجارت و بازرگانی عمان مطرح کرد

زیرساخت‌های تخصصی مهم‌ترین نیاز گردشگری سلامت کشورهای اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق تجارت و بازرگانی عمان گفت: زیرساخت‌های تخصصی و برندهای معتبر پزشکی و سلامت یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی است.

زیرساخت‌های تخصصی مهم‌ترین نیاز گردشگری سلامت کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ردا الصالح در حاشیه اختتامیه سومین کنفراس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: گردشگری و سلامت یکی از مهم‌ترین موضوع‌های ارتباطی نه تنها بین کشورهای اسلامی که در کل دنیا مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای بسیاری در این زمینه فعالیت تخصصی و ملموس داشته و شرکت‌های زیادی هم در این زمینه فعالیت دارند خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی نیز باید با استفاده از این تجربیات زیرساخت‌های نظام گردشگری و سلامت را در بین کشورهای اسلامی فراهم سازند.

ردا الصالح ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در حال حاضر در کشورهای اسلامی مطرح و سبب کند شدن این روند می‌شود، نبود نیروهای متخصص در این زمینه است.

رئیس اتاق تجارت و بازرگانی عمان تاکید کرد: دولت‌ها باید با حمایت، هدایت و هدف‌دار کردن عده‌ای برای هماهنگی مشکلات گردشگری سلامت و با حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های خصوصی که در گردشگری سلامت فعالیت دارند، زمینه‌های تسهیل کارهای آنان را فراهم کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که هر مسافرت توریستی درمانی می‌تواند یک مسافرت توریستی تفریحی باشد، افزود: بحث گردشگری درمانی باید همگام با توسعه گردشگری تفریحی در کشورها باشد.

رئیس اتاق تجارت و بازرگانی عمان با اشاره به اینکه مبحث گردشگری سلامت در کنار موضوع درمان و سلامت انسان‌ها، می‌تواند از نظر اقتصادی هم سودآور باشد، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در این موضوع می‌تواند یکی از سودآورترین منابع مالی یک کشور شود.

ردا الصالح ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و بیمارستان بین‌المللی رضوی مشهد خواستار برگزاری و ادامه دادن هر چه بیشتر این همایش‌ها شده و تاکید کرد: هماهنگی کشورهای اسلامی در بحث گردشگری سلامت می‌تواند آغاز یک حرکت بزرگ به نام اتحاد کشورهای اسلامی باشد.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین برنامه در هماهنگی کشورهای اسلامی داشتن یک هدف هماهنگ با یکدیگر بوده و این موضوع با یک برنامه‌ریزی هماهنگ و دوراندیش بین کشورها بسیار زود بازده خواهد بود.

انتهای پیام/70001/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول