اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان خبر داد

ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان از ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در استان خبر داد.

ایجاد کمیته گردشگری روستایی برای نخسیتن بار در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، عبدالرضا دادبود در نخستین جلسه ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی این استان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، با هماهنگی کمیته‌های 12‌گانه ستاد بر خدمت‌رسانی شایسته به گردشگران در این ایام تلاش شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری جلسات به طور منظم و هماهنگی‌های لازم در کمیته‌های 12‌گانه ستاد و تشکیل ستادهای شهرستانی، برنامه‌ریزی مطلوبی برای ارائه خدمات به گردشگران در سطح استان صورت پذیرد.

قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان به حجم بالای فعالیت‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان در این ایام اشاره داشت و ادامه داد: تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی این استان با مدیریت‌های شهری و روستایی ساماندهی شده و در خصوص نصب بنرهای راهنمایی در اماکن تفرجی استان با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی و هماهنگی با دبیرخانه ستاد اقدام شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین به برپایی تورهای درون استانی با هماهنگی جامعه هتلداران این استان تاکید داشت و گفت: ساماندهی و مکان‌یابی کمپینگ‌های استان از اولویت‌ها است، تا مسافران در اماکنی تعبیه شده با امکانات و خدمات رفاهی، بهداشتی، امنیتی مناسب استقرار یابند و هر مکانی را برای اقامت انتخاب نکنند.

وی عنوان کرد: با طراحی ویژه برای تابلوهای راهنما در ورودی و خروجی استان، مهم‌ترین جاذبه‌ها معرفی شده و با ایجاد بازارچه سوغات و صنایع‌دستی و گردشگری در ورودی‌ها، قابلیت‌های استان معرفی شود.

دادبود خاطرنشان کرد: تابلوهای راهنمای راه‌ها در سطح استان نیز ساماندهی شده و اطلاع‌رسانی در سطح استان به نحو مطلوب صورت گیرد.

وی همچنین به کمیته گردشگری روستایی که برای نخسیتن بار در استان ایجاد شده اشاره داشت و افزود: استان گلستان در مقوله‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم و... در روستاهای استان توانمندی‌های مناسبی دارد و توسعه خدمت‌رسانی در روستاها می‌تواند به گردش اقتصادی و همچنین اشتغالزایی در این مناطق کمک کنند.

قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان اظهار امیدواری کرد با تلاش تمام کمیته‌ها میزبان خوبی برای گردشگران باشیم و شرایطی را فراهم آوریم تا با انتخاب گردشگران به عنوان استان مقصد سفر، ماندگاری در استان گلستان افزایش یابد.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول