اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان:

برگزاری کنفرانس گردشگری سبب نگرش مثبت کشورها می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان گفت: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گام بزرگی است که ایران برداشته و در نگرش مثبت کشورها نقش بسزایی دارد.

برگزاری کنفرانس گردشگری سبب نگرش مثبت کشورها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فردوس عاشق عوان صبح امروز در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این کنفرانس بین‌المللی اظهار کرد: اساسا گردشگری سلامت، موضوع بسیار حائز اهمیتی است که باید بیش از پیش به آن توجه صورت گیرد.

وی افزود: باید ابتدا ضمن قدردانی از زحمات و مهمان‌نوازی بسیار خوب برگزارکنندگان این کنفرانس بزرگ بین‌المللی، به آنها به دلیل برداشتن چنین گام بزرگی تبریک بگوییم.

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان خاطر نشان کرد: امروز به واقع زمانی است که باید کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر به تبادل تجربیات و تحقیقات بپردازند و از یکدیگر بیاموزند، البته این چنین کنفرانس‌هایی کشورهای مسلمان را به اشتراک‌گذاری تجربیات و اطلاعات ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان اضافه کرد: فرهنگ و تاریخ یکسان، مذهب و میراث یکسان و ارزش‌های اجتماعی یکسان میان ایران و پاکستان قطعا در زمینه‌سازی گسترش ارتباطات فرد با فرد کمک می‌کند چرا که امروز به جز ارتباط میان کشورها باید ارتباط میان افراد را هم گسترش دهیم.

عاشق عوان تصریح کرد: بنابراین این دو کشور رابطه‌ای برادرانه با یکدیگر دارند و مطمئن هستم که این دوستی و برادری در تبادل آسان اطلاعات و تجربیات و تحقیقات مؤثر است؛ همچنین این کنفرانس سبب ترغیب افراد به بحث گردشگری سلامت می‌شود تا بیش از پیش به این موضوع اهمیت داده شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، گفت: با توجه به اینکه در این کنفرانس پیشرفت‌های تحقیقاتی بیمارستان‌ها ارائه شد ما نیز قصد داریم از آنها بهره گرفته و حتی در پاکستان پیاده‌سازی کنیم.

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان با تاکید بر ایجاد پیوند تنگاتنگ میان مؤسسات خدمات درمانی پاکستان و ایران اظهار داشت: باید ارتباط تنگاتنگی میان مؤسسات خدمات درمانی کشورهای اسلامی به ویژه موسسات ایران و پاکستان ایجاد شود که البته بنده استراتژی‌های ارتباطی در راستای گسترش ارتباط میان این مؤسسات را در اختیار دارم.

وی افزود: همچنین وجود این مؤسسات سبب می‌شود که افراد بتوانند به راحتی نظرات، ایده‌ها، تجربیات، تخصص‌ها، تحقیقات و همه نوع علوم و تکنولوژی خود را به مشارکت بگذارند.

عاشق عوان با تاکید بر به اشتراک‌گذاری تجربیات و تحقیقات پزشکی میان ایران و پاکستان گفت: برگزاری این کنفرانس یک گام بزرگ است که در ایران برداشته شد و بسیار خوشحال می‌شوم که در این زمینه ایران و پاکستان نیز بتوانند با یکدیگر همکاری کرده و گام‌های مشترک بردارند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه قطعا کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در نگرش مثبت کشورها نسبت به این موضوع تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که جراحی‌های بزرگ و مهمی در ایران انجام می‌شود و ما بسیار خوشحال هستیم که کشور برادرمان جمهوری اسلامی ایران به این موفقیت بزرگ رسیده است.

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان اظهار کرد: پاکستان نیز می‌تواند در این مورد از جمهوری اسلامی ایران درس بگیرد و با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری‌های وزارتخانه‌های مرتبط در دو کشور امیدوار هستم که این کنفرانس در پاکستان نیز برگزار شود.

وی با تاکید بر گسترش توریسم سلامت در کشور پاکستان گفت: در کشور پاکستان ما از طریق برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی به دنبال گسترش توریسم سلامت هستیم؛ البته باید تمامی افراد مرتبط در این حوزه بدانند که جمهوری اسلامی ایران به افراد متخصص در این حوزه توجه بسیار دارد. 

عاشق‌عوان در ادامه توریسم سلامت را موضوع بسیار مهمی عنوان کرد و یادآور شد: این مهم همواره نیازمند مدیریت و حمایت در سطح استفاده از تجربیات و مشارکت است که امیدواریم در سایه حمایت و رهبری این حرکت توسط شما نتایج مثبتی را کسب کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید همواره کشورهای همسایه و خاورمیانه توریسم سلامت را به اشتراک بگذارند؛ امروزه زمان عبور افراد از مرزها و گسترش تعاملات است بنابراین باید کشورهای اسلامی در راستای ترغیب افراد به بحث توریسم سلامت فعالیت کنند چرا که قطعا سبب می‌شود افراد در جوامع اسلامی به یکدیگر نزدیک شده و از تجارب خود بهره ببرند.

گفتنی است وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان پس از شرکت در مراسم اختتامیه این کنفرانس بین‌المللی دیداری دو جانبه با دکتر سعید عبدالحسینی رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی داشت که در این دیدار مباحث مورد نظر دو طرف طرح شد.

انتهای پیام/70009/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول