اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اصفهان:

سهم صنعت گردشگری اصفهان با قابلیت‌های آن مطابقت ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت عمرانی استاندار اصفهان گفت: سهم صنعت گردشگری استان با قابلیت‌های آن مطابقت ندارد و برنامه‌ریزان کشوری و استانی باید این امر را آسیب‌شناسی کرده و بر اساس سیاست‌گذاری ها به صنعت گرشگری اصفهان بپردازند.

سهم صنعت گردشگری اصفهان با قابلیت‌های آن مطابقت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پروازهای استانبول ـ اصفهان با اشاره به قابلیت‌های کشور ایران، اظهار کرد: ایران دارای دومین کشور دارای گاز جهان و ششمین کشور نفت جهان با 52 عنصر مشتقات است.

وی افزود: کشور ایران با داشتن گونه‌های مختلف گیاهی منحصر به فرد و تنوع عجیب باغی و گیاهی و نیز صنایع دستی تبدیل به کشوری چهار فصل از نظر گردشگری شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: کشور ایران دارای ظرفیت‌های زیادی در انواع گردشگری اسلامی، طبیعت، ورزشی، مذهبی، زیارتی، فرهنگی، تاریخی، شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه کشور ایران با پیشینه قوی تاریخی و مذهبی جزء کشورهای رده نخست در جهان است، ادامه داد:  شهر اصفهان به سبب قرار گرفتن در ناحیه خاص در فلات مرکزی از زمان‌های بسیار قدیم مورد توجه سیاحان و جهانگردان بوده است، چنان که اصفهان را نصف جهان، موزه همیشه زنده دارالمومنین و نیز دارالعلم خطاب کرده‌اند.

جمالی‌نژاد گفت: اگر بخواهیم تصویری از اصفهان ارائه دهیم، می‌توان گفت اصفهان شهری زیبا است، از مکان‌های دیدنی بافت تاریخی با بازارهای سرزنده و طبیعتی زیبا که آثار تاریخی منحصر به فردی را همچون پل‌ها، اماکن تاریخی و مذهبی، مساجد و نیز کلیسا در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 800 هکتار بافت تاریخی در اصفهان ثبت شده است، افزود: اصفهان 25 درصد از آثار تاریخی کشور ایران را شامل و زبانزد خاص و عام شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اصفهان با تاکید کرد: تمام این صحبت‌ها گویای این است که سهم شهر اصفهان در صنعت گردشگری هنوز با قابلیت‌های آن مطابقت ندارد.

وی افزود: برنامه‌ریزان کشوری و استانی باید این امر را آسیب‌شناسی کرده و بر اساس سیاست‌گذاری‌ها به صنعت گردشگری اصفهان بپردازند.

جمالی‌نژاد به حرکت گردشگری اصفهان به سمت گردشگری خلاق اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های استان اصفهان بر پایه گردشگری خلاق مطابق با ایده‌های شیخ‌بهایی نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه زمینه ایجاد تور پردازی گردشگری توسط آقای «عبد الله گل» ریخته شد، اظهار کرد: سیاست‌های زیادی به واسطه برقراری خطوط دو کشور دنبال می‌شود که به برقراری و تعاملات فرهنگی و دیپلماسی دو کشور کمک می‌کند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اصفهان همچنین به توسعه مبادلات تجاری و صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: اصفهان و استانبول دو شهر اسلامی خواهر خوانده و با قدمت است که می‌توانند در امور شهرسازی زیبا و نیز معماری بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/63012/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول