اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران در گفت‌وگو با فارس:

زیرساخت شهرهای گردشگری دارای کمبودهای فراوانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شهرهای تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از نظر اقلیم در جهان منحصر به فرد هستند، اما این منطقه از نظر زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران دارای کمبودهای فراوانی است.

زیرساخت شهرهای گردشگری دارای کمبودهای فراوانی است

سیف‌الله فرزانه در حاشیه سفر به شهرستان تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: برای هدایت گردشگران با نصب تابلوهای شاخص گردشگری در شهرهای استان تلاش می‌کنیم تا از ویژگی‌های منحصر به فرد مازندران در صنعت توریسم بهره‌گیری بهتری شود.

تعبیه تابلوهای شاخص گردشگری

 

وی افزود: برای اطلاع‌رسانی بهتر به گردشگران و دسترسی آسان آنها به مناطق گردشگری مانند هتل‌ها، بازارها و موزه‌ها تابلوهای شاخص گردشگری با معرفی امکانات و محل قرار گرفتن در نقشه و آدرس آنها درج و با ایجاد هماهنگی‌های لازم با بخشداری‌ها و شهرداری‌ها پس از تامین اعتبار و امکان‌سنجی و جانمایی نصب خواهند شد تا با ارائه اطلاعات مورد نیاز، گردشگران به سهولت به نقطه هدف گردشگری خود دست یابند که این مهم علاوه بر مزیت کاستن از ترافیک به رونق گردشگری نیز می‌انجامد.

وی تصریح کرد: اماکن و ابنیه‌هایی که ثبت میراث می‌شوند پس از مرمت و بازسازی بدون دخل و تصرف در ترکیب معماری آن برای معرفی تاریخ و فرهنگ خود منطقه و یا شهر در اختیارشان قرار می‌گیرد که این امر در معرفی تاریخ و فرهنگ این محل به نسل آینده نقش مهمی خواهد داشت.

ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی

 

فرزانه در ادامه اظهار داشت: سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از نظر اقلیم، تنوع زیستی، فرهنگی و جغرافیایی در جهان منحصر به فرد هستند و فاصله اندک بین کوه، جنگل، جلگه و ساحل دریا با چشم‌اندازهای زیبا و بی‌نظیر برای جذب گردشگران بین‌المللی یک فرصت ویژه است اما این منطقه از نظر زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرویس‌دهی به گردشگران دارای کمبودهای فراوانی است و باید برای رفع این مشکل اساسی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سه شهرستان نیز در صورت تهیه زمین مورد نیاز از سوی مسئولان شهرها و مناطق این آمادگی وجود دارد تا مجوزهای لازم برای ایجاد آن را صادر کنیم.

فرزانه گفت: در این بازارهای صنایع دستی در کنار فروش محصولات دست‌ساخته منطقه کارگاه‌های تولید نیز گنجانده می‌شود که خود نقش مؤثری در حل مشکل اشتغال استان دارد.

وجود 30 هزار واحد اقامتی ثبت‌ نشده

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر این نکته که در استان 30 هزار واحد اقامتی ثبت‌ نشده وجود دارد که در کنار برخی دیگر از واحدهای غیرمجاز فعالیت می‌کنند، افزود: عدم همکاری و ساماندهی نشدن اینگونه مراکز که عوارض و مالیات را نیز نمی‌پردازند یکی دیگر از مشکلات گردشگری مازندران است و از یک سو صنعت گردشگری استان متحمل زیان‌های بسیاری می‌شود و بیشتر واحدهای اقامتی و گردشگری مجاز با زیان در حال ادامه کار هستند.

وی اضافه کرد: از سویی فعالان غیرمجاز را هم نمی‌توان از کار کردن منع کرد اما باید برای جلوگیری از زیان بیشتر صنعت گردشگری استان با برنامه‌ریزی و مشوق‌های ویژه، این بخش عمده از نیروی حوزه گردشگری را ساماندهی و قانونمند کنیم و به دلیل گستردگی وسعت حوزه گردشگری مازندران این کار مشکل و زمان‌بر است.

انتهای پیام/86020/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول