اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی نیازمند معرفی بیشتر است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: جاذبه‌های گردشگری آذربایجان نیازمند معرفی بیشتری است که در جشنواره ملی راهنمایان گردشگری این فرصت به دست می‌آید.

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی نیازمند معرفی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن جلسات ساختمان شماره 2 استانداری برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره ملی راهنمایان گردشگری فرصت ارزشمندی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان است که باید از این فرصت به دست آمده استفاده شود.

وی تصریح کرد: وجود طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های غنی گردشگری، بناها و محوطه‌های تاریخی،هم مرزی با 3 کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق، آذربایجان غربی را در جایگاه ویژه‌ای در زمینه گردشگری قرار داده بنابراین لازم است به نعمت‌های طبیعی توجه زیادی شود.

 معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: باید برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان به برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتری دست زد و باید در جشنواره راهنمایان گردشگری برای معرفی این توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان اهتمام شود.

 وی صنعت گردشگری را صنعتی درآمدزا و اشتغال‌آفرین برای افراد جویای کار دانست و اظهار داشت: می‌توان از طریق هدف‌گذاری دقیق، تدوین نقشه راه و فراهم ساختن زیرساخت‌های مورد نیاز و ایجاد هماهنگی میان‌بخشی و ارتقاء فرهنگ عمومی در جامعه از مزایای این صنعت برای پیشرفت بخش‌های دیگر آذربایجان غربی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه خاطر نشان کرد: در عرصه گردشگری استان با وجودی که استعدادهای فراوان در منطقه وجود دارد کارهای بسیاری مغفول مانده است که می‌توان از این به بعد بر روی موضوع‌های فوق کار کرد.

جعفر ذوالفقاری برگزاری نشست‌های تخصصی، بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری استان، طبیعت‌گردی، بازدید از جاذبه‌ها و نشست مطبوعاتی را از بخش‌های مختلف این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: ششمین جشنواره ملی راهنمایان گردشگری با حضور بیش از 600 نفر از فعالان و سرمایه‌‌گذاران این صنعت در داخل و خارج کشور به مدت 3 روز از 30 بهمن ماه تا 2 اسفند در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول