اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی:

علوم انسانی مقدمه پیشرفت جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علوم انسانی مقدمه پیشرفت و تعالی هر جامعه است.

علوم انسانی مقدمه پیشرفت جامعه است

فرامرز فتح‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در جامعه برای رشد و ترقی تحصیلات تکمیلی به ویژه حوزه علوم انسانی، اظهار داشت: علوم انسانی در مقایسه با سایر علوم از دیرباز مظلوم واقع شده و این به دلیل وجود ترفند‌های استکبار جهانی در مقابله با رشد علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به ارزش والای علوم انسانی برای ارتباط با هویت انسان و شیوه استفاده از سایر علوم برای به خدمت گرفتن آن‌ها در زندگی مدرن پی برده، تصریح کرد: جداسازی علومی مانند تاریخ، جغرافیا، ارتباطات و علوم دینی که به نوعی علم استفاده از دانش‌های ریاضی، فیزیک کوانتوم و علوم فنی را به انسان نمایان می‌کند، برای پیشبرد اهداف بلند مدت استکبار پایه‌ریزی شده است.

فتح‌نژاد به اولین سازنده بمب اتمی در جهان اشاره کرد و افزود: روبرت اوپنهایمر که بالاترین عنوان از طرف سازمان انرژی اتمی آمریکا را در سال 1963 از آن خود کرد، پس از اینکه مطلع شد بمب اتمی بر سر مردم ژاپن منفجر شده از فرط ناراحتی بیمار شد و از سمت خود استعفا کرد.

رئیس منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یک فیزیک‌دان برجسته و باهوش زمانی می‌تواند نتایج تحقیقات خود را در اختیار بشر قرار دهد که به خوبی به ارتباط با انسان‌های دیگر و تحلیل تاریخی آن‌ها واقف باشد.

وی با اشاره به ارتباط بین نتایج علوم مختلف و پیشرفت و تعالی انسان اذعان داشت: زمانی جامعه رو به سوی پیشرفت گام برمی‌دارد که وارد حوزه علوم انسانی شویم و شیوه برخورد با تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از آن‌ها را به خوبی یاد بگیریم.

انتهای پیام/61010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول