اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی:

سد عمارت با پیشرفت 20 درصد عملکرد مطلوبی نداشته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: سد عمارت در مجموع با پیشرفت 20 درصدی از روند عملیاتی مطلوبی برخوردار نیست و ما همچنان منتظر تزریق اعتبار این پروژه از محل پروژه مهر ماندگار هستیم.

سد عمارت با پیشرفت 20 درصد عملکرد مطلوبی نداشته است

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه سد عمارت در مجموع با پیشرفت 20 درصدی از روند عملیاتی مطلوبی برخوردار نیست و ما همچنان منتظر تزریق اعتبار این پروژه از محل پروژه مهر ماندگار هستیم، اظهار داشت: بعد از تکمیل شدن این پروژه 25 الی 30 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه گرمی و شهرهای مجاور زیر کشت آبی می‌رود که با این اقدام 5 هزار بیکار منطقه می‌توانند مشغول کار شوند.

وی تصریح کرد: این طرح ملی که از ارزش و جایگاه مناسبی در احیای آب و خاک منطقه برخوردار است سال‌هاست که به رغم وعده مسئولان از پیشرفت مناسب و مطلوبیت اجرای شایسته برخوردار نیست و ما هم به مردم منطقه قول دادیم که نسبت به حل مشکلات، موانع و نواقص آن از طریق وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی اقدام کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: در نشستی که با وزیر نیرو در مورد امور آب و سدها داشتیم یکی از سه خواسته نمایندگان استان تکمیل این سد بود که می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی در استان اردبیل تحول عظیمی را در بخش کشاورزی و رونق آن به وجود آورد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 210 میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌های مرزی این شهرستان بلااستفاده خارج می‌شود که تکمیل این سد می‌تواند بهترین فرصت و شایسته‌ترین فضا را برای تحول و تحرک در بخش کشت و زرع و پویایی بیشتر در این زمینه فراهم آورد.

محرومیت گرمی با برنامه‌های کوتاه مدت قابل علاج نیست

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که در این شهرستان به معنای واقعی و با هدف برطرف شدن محرومیت‌ها باید صورت بگیرد نگاه عادلانه در توزیع منابع و اعتبارات و توجه ویژه به منطقه مرزی همچون گرمی است چرا که با نگاه‌های مقطعی و بدون برنامه نمی‌توانیم چهره محرومیت این مناطق را به چهره توسعه و پویایی واقعی تبدیل کنیم.

موسوی یادآور شد: در یک ماه اخیر در نشستی که با هفت تن از وزرای کشور داشتیم برخی از محرومیت‌ها و نارسایی‌های توسعه‌یافتگی شهرستان مرزی گرمی را در حوزه آب و خاک، راه، صنایع، جذب سرمایه‌گذاران، عمران شهری و همچنین توسعه بخش گردشگری مطرح کردیم و به توافقات خوبی نیز برای اجرای برخی طرح‌ها دست یافتیم.

وی گفت:‌ مجوز لازم برای توسعه فضای گردشگری گیلارلو از مسئولان امر دریافت شده و در کنار آن با شناسایی ظرفیت گردشگری مناطق مختلف به ویژه روستاهای هدف گردشگری سعی می‌کنیم در حد وسع و توان به تقویت و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان کمک کنیم.

موسوی در ادامه سخنان خود افزود: در کنار آن آنچه در بین این سال‌ها مورد غفلت و فراموشی واقع شده بحث حمایت از سرمایه‌گذارانی است که در منطقه می‌خواهند زمینه اشتغال و کارآفرینی با تکیه بر تولید ملی را فراهم بیاورند که در این باب سعی کرده‌ایم با صنعتگران و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به توافق برسیم تا در شهرک و نواحی صنعتی گرمی فعالیتشان را انجام دهند.

این نماینده مجلس به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و توجه به معیارها و ملاک‌های آن اشاره کرد و اظهار داشت: ‌واقعیت این است اگر اختصاص اعتبارات با توجه به شرایط تحریم‌ها کمتر شده باشد ما در این باب مسئولان منطقه‌ای و حتی استانی را مقصر نمی‌دانیم اما اگر اعتبارات تخصصی جذب نشده باشد این گناه مسئولان ما است که نتوانستند به وظایف و تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول