اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بنایی:

مطالبات رهبری در تحول علوم انسانی برآورده نشده است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه‌ تحول علوم انسانی در سطح همکاری حوزه علمیه و دانشگاه برآورده نشده است.

مطالبات رهبری در تحول علوم انسانی برآورده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: طی یک دوره‌ای این همکاری بسیار خوب و امیدبخش ادامه داشت ولی متأسفانه پس از مدتی به رکود منجر شد.

وی تصریح کرد: ضرورت روزافزون این تحول جای هیچ گونه توجیه و مسامحه‌کاری را باقی نگذاشته است.

رئیس بنیاد قم‌پژوهی با تاکید بر اینکه آسیب‌شناسی عدم توفیق دو نهاد مهم حوزه علمیه و دانشگاه در باب تحول علوم انسانی نیازمند پیش‌فرض‌ها و تحلیل جامع و همه جانبه است، اظهار کرد: دانشگاه‌های استان و سراسر کشور به دلیل وضعیت حاکم بر وزارت علوم در این زمینه موفق عمل نکرده‌اند.

بنایی به چارچوب ساختار اجرایی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: نحوه نگرش به موضوعات و مسائل علوم انسانی بیش از مقدار موجود توان و ظرفیت ندارد به همین دلیل در قدم‌های اولیه ماندگار شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که مهندسی فرهنگی کشور و پایش علوم انسانی را رصد می‌کند در این زمینه توفیقات روزافزونی را برآورده نساخته است.

مشاور رئیس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی نقش چشمگیر و موثر حوزه علمیه را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: بیشترین نگاه‌ها و انتظارات متوجه حوزه‌های علمیه است و حوزه علمیه به لحاظ برخورداری از اندیشه ناب اسلام فقاهتی می‌تواند نیاز مبرم و حیاتی و پاسخی اقناعی ارائه کند.

بنایی گفت: منظور از شعار فراگیر و همگانی وحدت میان حوزه و دانشگاه پاسخگویی به یک مطالبه تاریخی است که همه فعالان در عرصه سیاست و فرهنگ به آن اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه هماهنگی میان حوزه و دانشگاه، برکات و آثار موثری را به همراه خواهد داشت عنوان کرد: همدلی و هم‌نوایی این دو نهاد مهم و تأثیرگذار می‌تواند پیام‌های روشنی برای سایر جوامع مسلمان به دنبال داشته باشد.

مشاور رئیس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در این راستا تلاش کرد تا مبانی و بنیان‌های فکری این دو نزدیکی بیشتری یابد تا شاهد بالندگی و شکوفایی تجدید بنای تمدن اسلامی به دست جوانان فکور و غیور ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول