اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری داراب مطرح کرد

پیشرفت و تعالی کشور درگرو تلفیق شدن با معنویت

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری داراب گفت: ایران اسلامی نیازمند دانشمندان متخصص و متعهدی است که علم تلفیق شده با معنویت را فرا گرفته و موجبات پیشرفت نظام را فراهم کنند.

پیشرفت و تعالی کشور درگرو تلفیق شدن با معنویت

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب کرامت قاسمی عصر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب برگزار شد اظهار داشت: فضای حوزه و دانشگاه باید تلفیق پیدا کند تا خروجی آن انسان‌های اندیشمند و صاحب‌فکر متعهد به اسلام، انقلاب و نظام جمهوری‌اسلامی باشد تا سعادت جامعه تضمین شود.

وی ادامه داد: دانشگاه یکی از کانون‌های مؤثر در جامعه، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و می‌تواند منشا سعادت باشد البته اگر در مسیر انحرافی نرود.

سرپرست فرمانداری داراب اضافه کرد: ایران اسلامی نیازمند دانشمندان متخصص و متعهدی است که علم تلفیق شده با معنویت را فرا گرفته و با به کارگیری آن موجبات پیشرفت نظام را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در داراب وحدت حوزه و دانشگاه را به روز شدن و استفاده از تجهیزات روز دنیا در حوزه‌های علمیه و تربیت دانشمندان متعهد صاحب علم و تکنولوژی در دانشگاه‌ها معرفی کرد و افزود: دانشگاه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه کمی خوبی داشته‌اند و باید مسیر توسعه کیفی را نیز با سرعت و شتاب بیش‌تری دنبال کنند تا شاهد شکوفایی علمی ایران در منطقه و جهان باشیم.

قاسمی گفت: پیشرفت ایران اسلامی دور از ذهن نیست چراکه توان، ظرفیت و سابقه تولید علم در ایران وجود دارد و هوش، تلاش و پشتکار ایرانی ایجاب می‌کند که جایگاه علمی ایران باید با همت بلند و پشتکار دانشمندان انقلابی ارتقا پیدا کند.

در ادامه این جلسه مدیر داخلی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) داراب بیان کرد: در دنیا دو علم ادیان و علم عبدان وجود دارد که علم ادیان با دین و آخرت انسان‌ها و علم عبدان با مسائل مادی و دنیوی افراد سر و کار دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرسول ناصری با بیان اینکه علمای دین و دانشگاهیان سردمداران این دو علم هستند ادامه داد: این دو قشر مغز متفکر ایران اسلامی هستند و در طول تاریخ هرگاه وحدت این دو بیشتر شده پیشرفت‌های خوبی در ایران اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی دستاوردهای اخلاقی و تهذیبی افراد تحصیل کرده و خودساخته حوزه‌های علمیه در دانشگاه‌ها و تخصص، امکانات و تجهیزات به روز دانشگاهیان در حوزه‌های علمیه رواج یابد تا با تلفیق این دو مقوله جامعه پیشرفت کند.

در ادامه این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب ابراز داشت: هدف از برگزاری این مراسم یادآوری مجاهدت‌ها و مبارزات علما و دانشمندان در حوزه‌های علمیه و محیط‌های دانشگاهی برای دانشجویان و طلاب است.

محمد باقر موحد نام‌گذاری روز 27 آذر ماه به‌نام وحدت حوزه و دانشگاه را ابتکار رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: پس از شهادت دکتر مفتح وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر و موجب شد تا روز به روز پیشرفت‌های علمی جمهوری‌اسلامی سرعت گیرد.

در پایان این مراسم از اساتید حوزه علمیه داراب با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دینی و اسلام‌شناسی در آینده از دستاوردهای این همایش بود.

انتهای پیام/ 2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول