اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تحقق بیداری اسلامی در جهان ناشی از پیشرفت علم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: بیداری اسلامی که در سراسر جهان به وجود آمده، نشأت گرفته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در سایه پیشرفت علم است.

تحقق بیداری اسلامی در جهان ناشی از پیشرفت علم است

به گزارش فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان و جمعی از کارکنان این اداره که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت کارکنان و آموزشیاران این اداره در باسواد کردن افراد جامعه اظهار داشت: فعالیت آموزشیاران و کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای حل بی‌سوادی در جامعه، کاری بسیار ارزشمند و ماندگار است.

وی به ترویج مسائل احکام و معارف اسلامی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: جذاب‌ترین بخشی که یک سوادآموز را ملزم کرده تا در این کلاس‌ها شرکت کند، آشنایی بیشتر و بهتر مسائل دینی و احکام نورانی قرآن است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با دوراندیشی و هدف الهی که داشتند، دستور تشکیل کلاس‌های نهضت سوادآموزی را ابلاغ کردند تا افراد بی‌سواد جامعه که از نعمت سوادآموزی محروم بودند، در این کلاس‌ها مشغول تحصیل شوند.

آیت‌الله باریک‌بین با بیان اینکه بسیاری از افراد بی‌سواد با شرکت در این کلاس‌ها موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کرده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده‌اند، توانسته‌اند به مدارج عالی علمی دست یابند که تحسین‌برانگیز است.

به گفته وی در استان قزوین نیز افراد زیادی هستند که مبادرت به تفسیر قرآن و بیان احکام و معارف اسلامی در مجالس مختلف می‌کنند که جای بسی شکرگذاری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام بزرگوار ما می‌خواستند که نه تنها اسلام در کشور ما اجرا شده، بلکه قوانین اسلامی و احکام نورانی قرآنی و فرمایشات ائمه اطهار (ع) در سراسر دنیا گسترش یافته و اجرایی شود و مقام معظم رهبری نیز امروز در همین راستا گام برمی‌دارند.

آیت‌الله باریک‌بین با تأکید بر آشنایی به زبان‌های خارجی و اشاعه علم و دانش در همه زمینه‌ها یادآور شد: ما باید با زبان‌های خارجی بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم مطالب و معارف اسلامی و دینی را در سایه اسلام، با ترجمه کردن کتاب‌ها و انتقال آنها به کشورهای دیگر ترویج دهیم که این امر ثمرات خوبی در راستای شناساندن دین مبین اسلام به جهانیان به دنبال خواهد داشت.

وی به تأثیرات باسوادی والدین بر روی فرزندان اشاره و تأکید کرد: اگر چنانچه خانواده‌ای باسواد باشد، می‌تواند کتاب‌های دینی و قرآنی را مطالعه کند و این اطلاعات را به فرزندان خود نیز منتقل کند که این کار اثرات فراوانی بر روی تربیت دینی و اسلامی فرزندان خانواده خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به بیداری اسلامی به وجود آمده در جهان اشاره کرد و بیان داشت: بیداری اسلامی که در سراسر جهان به وجود آمده، نشأت گرفته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در سایه پیشرفت علم است.

آیت‌الله باریک‌بین در پایان از زحمات مدیران قبلی نهضت سوادآموزی استان قزوین نیز قدردانی کرد و ابراز داشت: امیدواریم با تلاش کارکنان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مسئولان بتوانیم دیگر افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند را به این سمت ترغیب و تشویق کرده تا بتوانند علاوه بر سوادآموزی با کتاب آسمانی و مبانی دینی بیش از پیش آشنا شوند.

انتهای پیام/77001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول