اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

ضعف پژوهش‌های علوم انسانی برطرف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: در زمینه پژوهش‌های علوم انسانی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که باید به همت محققان حوزه و دانشگاه این ضعف برطرف شود.

ضعف پژوهش‌های علوم انسانی برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز کشور ایران در سطح بین‌الملل به عنوان کشوری که از جهات علمی و پژوهشی در حال پیشرفت بوده مطرح است.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب مبنی بر لزوم موثر بودن پژوهش‌ها در جامعه، افزود: پژوهش‌های محققان ایرانی در زمینه علوم تجربی پیشرفت خوبی داشته اما در زمینه علوم انسانی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که باید به همت محققان حوزه و دانشگاه این ضعف برطرف شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه اگر حوزویان وارد امر پژوهش نشوند خلا پژوهش‌های علوم انسانی همچنان ادامه می‌یابد، ابراز داشت: عدم امکانات پژوهشی در حوزه‌های علمیه احساس شده و باید با حمایت‌های ویژه زمینه حضور استعدادهای درخشان در حوزه‌ها محقق شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی که به میزبانی ایران صورت گرفت، بیان کرد: این اجلاس با حضور 600 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان اسلام و با موضوع نقش این نهادهای علمی در بیداری اسلامی صورت گرفت و مورد استقبال این کشورها واقع شد.

دژکام با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری آن در حرکت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه‌های اسلامی در تاثیرگذاری جامعه باید پررنگ‌تر شده و نقش نخبگان دانشگاهی در تحول بیداری اسلامی برجسته شود.

خطیب نماز جمعه جهرم در پایان سخنان خود روز وحدت حوزه و دانشگاه، حمل و نقل و پژوهش را گرامی داشت.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول