اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

تحقق نظریه علوم انسانی اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: فقط در صورتی می‌توان شاهد تحقق نظریه علوم انسانی برگرفته از اسلام در دانشگاه‌ها بود که وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن اساسی علم در جامعه تحقق یابد.

تحقق نظریه علوم انسانی اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

آیت‌الله سید علی‌اکبر قرشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وحدت یکی از اساسی‌ترین تأکیدات دین اسلام برای تمام مردم جهان اعم از مسلمانان و طرفداران سایر ادیان آسمانی است.

وی افزود: در این میان وحدت اقشار دینی و دانشمندان برای هر جامعه‌ای به ویژه جوامع اسلامی دارای چنان اهمیتی است که باید در این راستا مباحث تخصصی و کارشناسانه برگزار شده و زوایای مختلف این وحدت بررسی شود.

قرشی با اشاره به وحدت میان حوزه و دانشگاه به عنوان 2 رکن اصلی نظام، عنوان کرد: حوزه اصلی‌ترین مرکز علوم دینی و دانشگاه مهم‌ترین محل تحصیل علوم روز هستند، بنابراین باید رابطه میان این 2 مکان با شرایطی پیش رود که زمینه لازم برای ارتقای سطح روابط میان علم و دین به وجود آید.

وی در ارتباط با ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه بیان داشت: وحدت میان حوزه و دانشگاه به معنای وحدت ظاهری نیست بلکه این امر مستلزم ایجاد وحدت رویه میان اندیشمندان دینی و علمی است تا به این ترتیب شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته در داخل جوانان در حال تحصیل در چنین محل‌هایی باشیم.

به اعتقاد آیت‌الله قرشی حوزه و دانشگاه باید همانند 2 بال نظام در کنار هم و برای همدیگر حرکت کنند و در برابر تمام تحرکات و دسیسه‌های دشمنان رویه خاص و یکسانی را دنبال کنند تا مردم نیز با تأسی از این روش راه درست را انتخاب کرده و بپیمایند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید تمام اهل علم و دین راه را برای وحدت هر چه بیشتر دانشگاه و حوزه هموار کنند و هر کس در این راه اندکی تعلل کند زیانش به تمام جامعه می‌رسد.

وی تشکیل علوم انسانی مبتنی بر اسلام را یکی از نظریه‌های بسیار قوی در عرصه دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: این نظریه که از سوی مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود تنها در صورتی می‌تواند در متن جامعه بروز کند که دانشگاهیان و حوزویان در کنار هم قرار گرفته و در مواقع حساس کمک به یکدیگر را فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه تنها از طریق سخنرانی‌های مسئولان و اهل فن میسر نیست و باید در این زمینه مردم نیز وارد میدان شده و نظرات خود را برای پیشبرد بهتر اهداف مطرح کنند.

آیت‌الله قرشی نقش مردم در ایجاد وحدت میان 2 مرکز علمی بزرگ کشور را غیر قابل انکار نامید و اذعان داشت: برای ورود مردم به این وادی باید ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه برای اقشار مختلف تبیین شده و به این ترتیب مسیر هموار جامعه را در مقابل این 2 قشر قرار داد تا به راحتی و با خیالی آسوده گام در راه ارتقای مناسبات بگذارند.

وی حضور حوزویان در دانشگاه‌ها را یکی از زوایای مهم وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: برخی بر این عقیده هستند که حضور حوزویان در دانشگاه‌ها و یا شرکت دانشگاهیان در جلسات اهل حوزه نمی‌تواند سبب پیشرفت این محیط‌ها شود اما حقیقت آن است که باید توجه ویژه‌ای به این امر شده و حضور این 2 قشر در جلسات درسی و علمی همدیگر بیش از پیش افزایش یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: اگر پیشرفت جامعه را خواستاریم و در پی بنیادین کردن توانمندی‌های نظام در جهان هستیم باید راه وحدت میان حوزه و دانشگاه را هموار کنیم تا در آینده از نکرده‌های خود پشیمان نشویم و مردم نیز نسبت به اقداماتمان شبهه‌ای نداشته باشند.

انتهای پیام/61003/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول