اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

نگرش اسلامی به علوم انسانی از قم منتشر شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر اینکه نگرش اسلامی به علوم انسانی از قم منتشر شود، گفت: امیدواریم جشنواره کوهرنگ زمینه حضور نخبگان را در کارگروه‌های استانی و منطقه‌ای فراهم کند.

نگرش اسلامی به علوم انسانی از قم منتشر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم‌رضا پیریایی در آیین گشایش ششمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با بیان اینکه حمایت از نخبگان و مخترعان در راستای تحقق منویات رهبری صورت می‌گیرد، ابراز کرد: بنیاد ملی نخبگان استان قم فعالیت چشمگیری طی سال‌های گذشته داشته و قم نیز ویژگی‌های خاصی در این زمینه دارد.

وی افزود: قم محور مواصلاتی کشور بوده و نقطه اتصال بیش از 17 استان محسوب می‌شود که این امر اهمیت فراوانی برای استان به وجود آورده است.

استاندار قم با بیان اینکه جمعیت ساکن در قم و استان‌های هم‌جوار از دیگر خصوصیات استان قم محسوب می‌شود، گفت: علاوه بر تمام این ویژگی‌ها، قم خاستگاه انقلاب بوده و رهبر ایران نیز در همین شهر تربیت یافته‌اند.

وی با تاکید بر انجام طرح‌های بزرگ همچون آمایش سرزمین ادامه داد: توسعه پایدار و سخن از آن نیازمند بسترسازی‌های فراوانی از جمله توجه به نخبگان در عرصه‌های مختلف است.

پیریایی خاطرنشان کرد: نخبگان افرادی هستند که می‌توانند به سرعت مقاصد خود را تعیین کنند بنابراین امروز در زمینه به دست آوردن بینش صحیح از جامعه نیازمند نخبگان هستیم و برگزاری جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی یکی از راه‌های ارتباط با این افراد به شمار می‌رود.

استاندار قم با بیان اینکه دانشگاهیان و نخبگان باید به عنوان اعضای رسمی کارگروه‌های ویژه استانی و ملی به فعالیت بپردازند، گفت: برنامه‌هایی که توسط مدیران تنظیم می‌شود باید جایگاه نخبگان را مشخص کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم جشنواره کوهرنگ زمینه حضور نخبگان را در کارگروه‌های استانی و منطقه‌ای فراهم کند زیرا مسئولان بنا دارند از عرصه تولید علم به مصرف آن رسیده و آنچه را نخبگان مطرح می‌کنند به کار بندند.

پیریایی با اشاره به عملکردهای ملی و فراملی قم و مؤسسات حاضر در استان افزود: در جلساتی که با مراجع و علما داشتیم متوجه شدیم پیشرفت علمی قم برای ایشان اهمیت فراوانی دارد و مقام معظم رهبری طی سفر سال 89 به قم اتفاقات مبارک در قم طی دولت‌های نهم و دهم را مورد توجه قرار دادند.

استاندار قم با بیان اینکه حرکت به سمت پیشرفت باید هماهنگ با توجه به نخبگان صورت گیرد، عنوان داشت: قم استانی است که مقام معظم رهبری خدمت به آن را خدمت به آبروی نظام دانسته‌اند بنابراین همه مسئولان و مدیران باید عزمی جدی در این خصوص داشته باشند و توسعه ملی را در این حیطه مد نظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد: ایرانیان تاکنون تقدم و پیشرفت خود را در بسیاری از عرصه‌ها به جهانیان نشان داده‌اند بنابراین دولت باید بیش از گذشته توجه خود را به قم معطوف کرده و نگرش اسلامی به علوم انسانی را از قم به همه دنیا عرضه کند.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول