اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

ایثار در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده با بیان این‌که ‌نباید تصور کرد، مقوله ایثار و شهادت تنها در زمان جنگ تحمیلی کاربرد داشت، گفت: ایثار در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر است.

ایثار در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی صبح امروز در یادواره 18 شهید دانش‌آموز منطقه لنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصاً شهدای دانش‌آموز، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی و کشور مقتدر ایران ثابت کرده است با همه‌ کینه و دشمنی دشمنان، روز به روز به ثبات و امنیت ایران اسلامی افزوده و این مهم به برکت مجاهدت و موقعیت‌شناسی شهدای گرانقدر به خصوص شهدای دانش‌آموز است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت مقوله فرهنگ و تأثیرگذاری بر جوامع و لزوم توجه به این امر افزود: اگر به صورت جدی فرهنگ شهدا را ترویج دهیم همه چیز محقق خواهد شد.

امام جمعه لنده با اشاره به فرهنگ و مکتب عاشورا گفت: در فرهنگ عاشورا و کربلا ایثار جان برای حفظ دین به اوج خود رسید و این ایثار را نیز در دفاع مقدس به عینه شاهد بودیم.

وی افزود: ‌نباید تصور کرد مقوله ایثار و شهادت تنها در زمان جنگ تحمیلی کاربرد داشت؛ بلکه بنابر مقتضیات و هر زمان کارکردهایی دارد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: یکی از کارکردهای امروزه ایثار را می‌توان در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مشاهده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده در ادامه با اشاره به وصیت‌نامه شهدا عنوان کرد: نگاهی به وصیت‌نامه شهدا نشان می‌دهد که حضور آن‌ها در جبهه، در وهله اول به دلیل حفظ اسلام و در وهله دوم رساندن ایران اسلامی به اوج عزت و اقتدار و استقلال این کشور اسلامی در همه زمینه‌ها است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی یادآور شد: وظیفه یک محصل خوب در وهله اول حفظ عفاف و حجاب و سپس استفاده از امکانات موجود برای تحصیل علوم مورد نیاز جهت رشد و پیشرفت خود و کشور است.

انتهای‌پیام/820013/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول