اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی راهبرد مقابله با تحریم‌ها – 37

ملک‎حسینی: بسیج سازندگی گلستان از اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان گفت: این سازمان با ورود جدی در بحث اقتصاد مقاومتی از طرح‎ها و برنامه‌هایی که با هدف اقتصاد مقاومتی و تولید بومی باشد، حمایت می‎کند.

ملک‎حسینی: بسیج سازندگی گلستان از اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن ملک‎حسینی بعدازظهر امروز در جمع فرماندهان پایگاه‎های بسیج استان اظهار داشت: اقتصاد فعلی کشور ما را به سمت تولید داخلی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سوق داده است و این درایت مقام معظم رهبری بود که در فرمایشات عید نوروز در مشهد هشدارهایی در مورد جنگ اقتصادی دشمن به ما داده بود و امروز شاهد هستیم که دشمن ما شرایط اقتصاد و معیشت مردم را سخت کرده است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی راهکار مناسبی برای برون‎رفت از وضعیت فعلی اقتصاد کشور و الگویی برای ساختن بستر اقتصادی کشور برای آینده است و فرصتی است که تحریم‎ها در اختیار ما نهاده و باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: در همین راستا، بسیج مستضعفین برنامه‎هایی را با رویکرد تبیینی توسط سردار نقدی برگزار کرد و در استان گلستان نیز مصاحبه‎ها و سخنرانی‎های فراوان فرمانده سپاه نینوا استان و فرماندهان نواحی، مسئولان و کارشناسان مرتبط با این حوزه انجام شد که این موضوع برای مردم ما جا افتاد تا الگوهای مناسب اقتصاد مقاومتی تبیین و اهمیت و الزام آن برای مردم گوشزد شود.

* رهاسازی بچه ماهی قزل‎آلا در استخر پرورش ماهی مرکز شیرآباد

ملک‎حسینی تصریح کرد: با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مرکز شیرآباد استخرهایی را برای پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در نظر گرفتیم که در نخستین فاز در مساحتی به ابعاد یک‌هزار مترمربع بیش از 100 کیلو بچه ماهی قزل‎آلا را رهاسازی کردیم.

وی عنوان کرد: این طرح از یک‎ماه پیش آغاز و با همکاری سپاه استان این مرکز راه‎اندازی شده و قرار است استخرهای جدیدی نیز به آن اضافه شود و پرورش ماهیان گرمابی نیز در دستور کار قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان افزود: ساخت این مرکز موجب شده، تعدادی از افراد مستقر در این مرکز مشغول به کار شوند و از طرفی وارد کردن ماهی در سبد غذایی خانوار و تنوع غذایی از اهداف دیگر این طرح بوده است.

ملک‎حسینی تأکید کرد: این طرح با هدایت کارشناسی اداره کل محیط زیست استان صورت گرفته و آب مورد نیاز برای قزل‎آلا که از ماهیان سردآبی است از رودخانه شیرآباد تأمین می‎شود.

* برنامه‎های بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی

وی یادآور شد: در آینده نیز برنامه‎های خوبی با رویکرد اقتصاد مقاومتی داریم که می‎توان از آن دست به تولید جوجه یک روزه و نیمچه و همچنین بلدرچین در داخل استان به تعداد انبوه و تأمین بخشی از نیازهای استان‎های دیگر، توسعه و ترویج زنبورداری در استان، تکثیر، ترویج و پرورش قارچ در اقصی نقاط استان، فرهنگ‎سازی در خصوص توسعه پرورش شتر در داخل استان و ایجاد مقدمات و زیرساخت‎های لازم برای پرورش و تکثیر بچه‎ماهی به مقیاس انبوه در استان اشاره کرد.

* بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان آماده ارائه مشاوره‎ در تولید بومی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان در پایان ابراز داشت: این سازمان در بحث اقتصاد مقاومتی با جدیت ورود کرده است، به طوری که از طرح‎ها و برنامه‎هایی که با هدف اقتصاد مقاومتی و تولید بومی حمایت می‎کنند، استقبال می‎کنیم و حتی در این راه حاضر هستیم مشاوره‎های لازم را به این افراد داده و امکانات لازم را نیز مهیا کنیم.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول