اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین مطرح کرد

وجود 7 هزار بی سواد در ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: 7 هزار بی‌سواد در مناطق زیرپوشش آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین وجود دارد.

وجود 7 هزار بی سواد در ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین

نقی سیاهکلی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه 7 هزار بی‌سواد در جغرافیای زیرپوشش آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین وجود دارد، اظهار داشت: از این آمار امسال یک هزار و 388 بی‌سواد توسط مسئولان مربوطه برای باسواد شدن در این ناحیه جذب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال از سیاست‌های نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش است، بیان کرد: افرادی که به هر دلیلی از تحصیل جا مانده‌اند، آموزش و پرورش امکانات تحصیلی و آموزشی را با هدف سوادآموزی برای آنان فراهم کرده است که بر این اساس افراد بی‌سواد با استفاده از این امکانات به راحتی ‌بتوانند باسواد شوند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با 56 مدیر مدرسه با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تفاهمنامه‌ای منعقد کرده است، اذعان داشت: دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام مشخصات والدین خود را ذکر می‌کنند و مدیران این مدارس بر اساس مشخصات ذکر شده والدین بی‌سواد را شناسایی می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین ادامه داد: مدیران 56 مدرسه توسط آموزشیاران نهضت یا معلمان همان مدارس آموزش‌های لازم را به والدین بی‌سواد ارائه می‌دهند و در پایان آموزش و پرورش با برگزاری آزمون از آنان امتحان می‌گیرد.

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: آموزش و پرورش به ازای هر فرد بی‌سواد که در این آزمون قبول شود، مبلغی را به ارزش 50 هزار تومان به مدیر مدرسه و بیش از 270 هزار تومان را به فرد آموزش‌دهنده پرداخت می‌کند تا مدیران مدرسه برای باسواد کردن والدین دانش‌آموزان تلاش کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با بیان اینکه افرادی که در گذشته باسواد بودند و به دلایلی از جمله عدم ادامه تحصیل سواد خود را فراموش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با برگزاری کلاس‌هایی در راستای تثبیت سواد آنان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/77009/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول