اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ملایر:

ملایر 3 هزار بی‌سواد 10 تا 49 سال دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان ملایر گفت: 3 هزار بی‌سواد در گروه سنی بین 10 تا 49 سال در ملایر شناسایی شده که از این تعداد، بیش از 2 هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی هستند.

ملایر 3 هزار بی‌سواد 10 تا 49 سال دارد

غلامعلی نیکخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر همزمان با سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی در کشور با تبریک هفته سواد آموزی به تلاشگران و آموزش‌یاران با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ باسوادی در کشور بسیار پایین بود، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ باسوادی در کشور به درصد بالایی رسیده و باید تلاش شود تا ریشه بی‌سوادی را از کشورمان ریشه‌کن کنیم.

وی با اشاره به پیروی از منویات مقام معظم رهبری به عنوان مبنای کار نهضت سوادآموزی گفت: طبق تأکیدات ایشان تا پایان برنامه پنجم توسعه، نرخ باسوادی در کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال، باید به 99 درصد برسد و هدف ما رسیدن به این چشم‌انداز پیش روست.

رئیس اداره نهضت سواد آموزی ملایر ادامه داد: بر اساس سخنان معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، حدود 9 میلیون بی‌سواد بین گروه سنی 10 تا 49 سال طبق سرشماری سال 90، در کشور وجود دارد.

وی به آمار بی‌سوادان شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 3 هزار بی‌سواد در گروه سنی بین 10 تا 49 سال در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد، بیش از 2 هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی هستند.

نیکخواه بیان داشت: در حال حاضر 96 درصد جمعیت زیر 50 سال  شهرستان ملایر باسواد هستند که با توجه به این آمار شهرستان ملایر در استان همدان و کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی خواستار همکاری ادارات، نهادها، مدیران مجتمع‌های آموزشی و ثبت احوال ملایر در راستای شناسایی افراد بی‌سواد شد و گفت: هدف ما ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان است و حمایت خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم در این امر کمک بزرگی به ما خواهد بود.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ملایر در پایان به برنامه‌های هفته سوادآموزی در ملایر اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی گلزار شهدا، تقدیر از آموزش‌یاران و افراد موفق نهضت سوادآموزی، مراسم سالروز نهضت سوادآموزی و... از جمله برنامه‌های این هفته در ملایر خواهد بود.

انتهای پیام/89013/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول