اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر تحقیقات سرطان بیمارستان امام (ره) ساری:

میانگین سنی ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر تحقیقات سرطان بیمارستان امام (ره) ساری گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی است، احتمال می‌رود میانگین سنی ابتلا به سرطان افزایش یابد.

میانگین سنی ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، قاسم جان بابایی در سمینار یک روزه بازآموزی کانسر مری  که در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، اظهار داشت: سرطان‌های معده و پستان شایع‌ترین سرطان در بین مردان و زنان است.

وی گفت: میزان ابتلا به سرطان معده و مری در سال گذشته نسبت به سال 82، کاهش و سرطان روده بزرگ در این مدت افزایش یافته است.

جان بابایی بالاترین میزان شیوع سرطان را طی دهه50 تا 60 عنوان و تصریح کرد: در این زمان سرطان پستان بیشترین موارد ابتلا به سرطان را به خود اختصاص داد. 

این فوق تخصص خون و آنکولوژی افزایش آگاهی و اطلاعات مردم از سرطان ها و مراجعه به موقع را یکی از عوامل مهم تشخیص و درمان سرطان‌ها دانست و اظهار داشت: سرطان‌های معده، روده بزرگ، پوست و مثانه از جمله سرطان‌های شایع در بین مردان است.

وی ادامه داد: سرطان پستان، روده بزرگ، پوست و معده  چهار سرطان شایع در بین خانم‌ها به شمار می‌رود.

جان بابایی با اشاره به تغییر هرم جمعیت ایران گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی است احتمال می‌رود میانگین سنی ابتلا به سرطان افزایش یابد.

انتهای پیام/86003/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول