اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی:

قراردادهای کار برای کارگران تبدیل به غده سرطانی شده است

خبرگزاری فارس:رئیس شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر قراردادهای کار برای کارگران تبدیل به غده سرطانی شده، و 85 درصد کارگران قراردادی کار می‌کنند و برخی قرارداد یک تا دو ماهه با کارفرما دارند.

قراردادهای کار برای کارگران تبدیل به غده سرطانی شده است

رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: حقوق کارگران طبق ماده 41 قانون کار و بر اساس میزان تورم و سبد خانوار باید تعیین شود و برای اینکه حق کارگر پایمال نشود باید میزان واقعی تورم در نظر گرفته شود.

رئیس شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی افزود: حقوق کارگران با توجه به تورم موجود در جامعه بسیار کم است و کارگر نمی‌تواند با آن هزینه اجاره مسکن خود را تقبل کند و فقط برای هزینه‌های پوشاک، تحصیل، درمان و خوراک است.

پورموسی اظهار کرد: بزرگترین سرمایه ایرانی در بنگاه اقتصادی نیروی کار است که اگر از کارفرما حمایت شود در واقع از کارگر حمایت شده و با توجه به بنگاه اقتصادی می‌توان کارگر را حفظ کرد.

وی خاطر نشان کرد: ورود بی‌رویه کالاهای چینی، پرداخت نکردن تسهیلات بانکی به کارفرما و نظام مالیاتی سبب آسیب به کارگران می‌شود، البته در کنار این مسائل باید امنیت شغلی و شرایط روحی و روانی کارگران را مدنظر قرار داد.

رئیس شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی تاکید کرد: در حال حاضر قراردادهای کار برای کارگران تبدیل به غده سرطانی شده، و 85 درصد کارگران قراردادی کار می‌کنند و برخی قرارداد یک تا دو ماهه با کارفرما دارند که در این شرایط نمی‌توان از آنها انتظار تولید ملی داشت.

پورموسی یادآور شد: برای ارتقای تولید از نظر کمی و کیفی باید به بنگاه اقتصادی و سرمایه او که کارگران هستند توجه جدی کرد.

وی با اشاره به دادن کارت اعتباری به کارگران گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دادن کارت اعتباری به کارگران بسیار ارزشمند است؛ اما نکته قابل توجه در آن متمرکز کردن تمام حساب‌های بانکی کارفرما و متقاضی در بانکی که تسهیلات را ارائه می‌کند است.

رئیس شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی افزود: در این راستا برای کارفرمایی که چندین سال در بانک دیگری فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌داده کار دشواری است تا تمام حساب‌های خود را منتقل کند و با حذف شدن این دستورالعمل می‌توان به شعار سال جامه عمل پوشانید.

انتهای پیام/70006/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول