اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص جراح عمومی مطرح کرد

انجام 10 روش کم‌سابقه جراحی در بیمارستان 17 شهریور برازجان

خبرگزاری فارس: یک متخصص جراح عمومی از انجام 10 روش کم‌سابقه جراحی در بیمارستان 17 شهریور برازجان خبر داد.

انجام 10 روش کم‌سابقه جراحی در بیمارستان 17 شهریور برازجان

دکتر سیدحبیب‌الله دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: در دو سال گذشته ده روش جراحی کم‌سابقه در شهرستان دشتستان و در بیمارستان 17 شهریور برازجان صورت پذیرفته که این اعمال برای اولین‌بار در این شهرستان انجام شده است.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان 17 شهریور برازجان ادامه داد: با حمایت‌های معاونت درمان دانشگاه و رئیس شبکه دشتستان و همچنین همکاری پرسنل اتاق عمل بیمارستان 17 شهریور برازجان از اسفندماه 1389 جراحی لاپاراسکوپی در برازجان راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیشترین تعداد لاپاراسکوپی در استان در بیمارستان 17 شهریور برازجان انجام می‌شود.

دشتی خاطرنشان کرد: همچنین در این بیمارستان اعمال جراحی سرطان نیز انجام می‌شود که از جمله این اعمال، عمل جراحی برداشتن مری و جایگزینی معده و عمل جراحی توده بدخیم در ناحیه روده بوده است.

وی به انجام عمل جراحی توراکس (قفسه سینه) در بیمارستان 17 شهریور برازجان اشاره کرد و افزود: در این زمینه دو عمل جراحی مهم انجام شد که یکی از آنها مربوط به مرد 32 ساله‌‌ای بود که در اثر ضربات چاقو حفره توراکس وی آسیب دیده بود که پس از بازکردن قفسه سینه، خونریزی عروق جدار توراکس بیمار کنترل شد و آسیب ریه و دیافراگم وی ترمیم شد.

این متخصص جراحی بیان داشت: اعمال جراحی دیگری مانند ترمیم آسیب‌های طحال در این بیمارستان انجام شده که در دو سال گذشته بیش از 20 مصدوم که در اثر تصادفات، سقوط از ارتفاع و یا چاقوخوردگی دچار پارگی طحال شده بودند، مورد عمل جراحی قرار گرفتند و نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

دشتی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 30 بیمار نارسایی کلیوی مزمن تحت عمل جراحی و دیالیز منظم قرار گرفتند.

وی گفت: در تیرماه امسال برای اولین‌بار در استان بوشهر بررسی مجاری صفراوی حین عمل جراحی کلیه سیستکتومی به صورت لاپاراسکوپی برای دو بیمار مبتلا به التهاب کیسه صفرا انجام شد.

این متخصص جراحی در پایان یادآور شد: اعمال جراحی دیگری مانند لاپاراسکوپی نازایی و زنان پرولاپس ‌رکتوم، جراحی بیماری‌های نادر آپاندیس، درمان فیستول عروقی بیماران کلیوی و درمان گروهی آسیب‌های متعدد لگن، شانه و ستون مهره‌ها در بیمارستان 17 شهریور برازجان انجام می‌شود.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول