اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

آستان قدس رضوی در زمینه پژوهش اجتماعی پیشگام است

خبرگزاری فارس: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بحث پژوهش و تحقیق یکی از مسائل مهم و بنیادی برای رشد و تعالی یک جامعه است و آستان قدس در این زمینه پیشگام است.

آستان قدس رضوی در زمینه پژوهش اجتماعی پیشگام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید احمد علوی ظهر امروز در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: برای رشد و توسعه یک جامعه باید به بحث پژوهش و تحقیق توجه زیادی داشت؛ اگر خوب دقت کنیم خواهیم دید کشورهایی که رشد خوبی داشته‌اند به پژوهش و تحقیق اهتمام داشته‌اند.

وی بیان کرد: ایران نیز در مسائل مختلف اعم از پزشکی، الهیات،علوم انسانی پیشرفتی اگر داشته است به دلیل توجه به بحث پژوهش و تحقیق و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است که این مسئله سبب رعب و وحشت استکبار جهانی شده است.

علوی افزود: در آستان قدس پژوهش و تحقیق از نخستین کارهایی بود که آیت‌الله طبسی تاکید زیادی بر انجام آن داشتند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در سال‌هایی که مراکز و ارگان‌های دیگر ذهنشان به دنبال پژوهش و تحقیق نبود مؤسسه پژوهش و تحقیق آستان قدس تاسیس شد.

وی افزود: ما سعی داریم نوجوانان را با بحث پژوهش و تحقیق انس دهیم و در نمایشگاه پژوهش نیز آثار زیادی از همین نوجوانان ارائه شد. از جمله فعالیت‌هایی که انجام شده می‌توان به کتابخانه و موزه آستان قدس اشاره کرد، که در کنار خدماتشان فعالیت‌های پژوهشی زیادی دارند.

علوی تاکید کرد: همچنین دانشجویان دانشگاه رضوی در مقاطع عالی فوق لیسانس و دکترا پژوهش‌های خوبی را انجام داده‌اند و بیش از صدها مقاله را به چاپ رسانده‌اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح‌های پژوهشی که در کتابخانه آستان قدس رضوی موجود است اذعان کرد: در حال حاضر 119 طرح پژوهشی در کتابخانه موجود است که درباره موضوعات کاربردی پژوهش انجام شده است.

علوی اضافه کرد: این موضوعات شامل بررسی و پژوهش در مورد گرایش‌های مختلف جوانان ، امور اسلامی، اداری، اقتصادی، علوم پزشکی، درمانی و دارویی، امدادی و دیگر مقوله‌هایی مانند این است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کتاب‌های منتشر شده در آستان قدس رضوی افزود: این کتاب‌ها در علوم مختلف مانند حدیث، رجال، نهج‌البلاغه و کنگره اقتصاد اسلامی و صدها مقاله در همین موضوع نیز به چاپ رسیده است.

علوی ادامه داد: همچنین دانشجویان دانشگاه رضوی در مقاطع عالیه پژوهش‌های خوبی در زمینه‌های مختلف علوم انجام داده‌اند که از آنها مقالات خوبی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به دیگر حوزه‌های آستان قدس که در آنها پژوهش انجام می‌شود خاطر نشان کرد: در کتابخانه و موزه علاوه بر خدماتی که ارائه می‌کنند فعالیت‌های پژوهشی زیادی نیز انجام می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به پژوهش‌های انجام شده در آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: بسیاری از بیمارانی که برای انجام درمان از کشور خارج می‌شدند امروز به مدد پژوهش‌های درمانی آستان قدس در خود کشور معالجه می‌شوند.

علوی افزود: همچنین در بحث داروسازی بیش از 60 نوع داروی کمیاب ضدسرطانی تولید می‌شود و همچنین آستان قدس رضوی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان تولید دارو برای فکتور 8 خون را در دستور کار  دارد.

وی افزود: در زمینه‌های دیگر پژوهش‌های دیگر برای اصلاح نژاد و تولید دام و تولید انواع محصولات استراتژی در دستور کار است.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول