اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

رشد تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی از متوسط کشوری بالاتر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رشد تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌ویژه در 3 سال گذشته از متوسط کشوری بالاتر است و امید می‌رود این روند صعودی همچنان ادامه پیدا کند.

رشد تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی از متوسط کشوری بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود شبستری عصر امروز در حاشیه مراسم برترین‌های پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 61 درصد از تولیدات علم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 23 سال گذشته مربوط به 3 سال اخیر است.

وی با بیان اینکه تولید علم دانشگاه‌های دیگر در 3 سال گذشته 45 درصد از کل تولید علم آنها را شامل می‌شود تصریح کرد: این رقم نشان‌دهنده جهش علمی دانشگاه علوم پزشکی در چند سال اخیر است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه جدی گرفتن فرمایشات رهبری نتیجه تولید علم بیشتر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است خاطر نشان کرد: امید می‌رود که این محصول تداوم داشته باشد تا بتوان به وظیفه‌های در نظر گرفته شده در اسناد کشوری دست پیدا کرد.

شبستری با اظهار خوشحالی از جهش علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیدا کردن جایگاه در مجامع بین‌المللی تصریح کرد: 71 درصد مراجعات به مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استنادات به آنها در 3 سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این مسئله به‌تنهایی نشانگر رشد علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به‌گونه‌ای غیرمستقیم سبب راه یافتن این دانشگاه در جمع یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با یادآوری جایگاه 17 ایران در تولید علم جهان خاطر نشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط مراجع بین‌المللی اگر این روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند ایران در سال 2018 به مقام چهارم دنیا دست پیدا می‌کند.

شبستری با اشاره به رویکرد پژوهش‌محور دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: این رویکرد پژوهش‌محور سبب اختراع و ثبت فرآورده‌هایی در زمینه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است.

وی در ارتباط با اختراعات ثبت شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان کرد: شاخص‌ترین آنها ساخت و تجاری شدن داروی ضدسرطان سینادوکسازوم و ساخت یونیت جراحی چشم توسط متخصصان بیمارستان خاتم‌الانبیاء است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خراسان‌رضوی با اشاره به شاخص جهانی ISI که برای سنجش مقالات علمی به کار برده می‌شود متذکر شد: مقالات زیادی در تارنماهای علمی در زمینه پزشکی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمایه شده است که با این شاخص سنجیده می‌شود و پیشرفت چشمگیر این شاخه از علم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مشخص می‌کند.

شبستری ادامه داد: نمایه‌های این مقالات به‌نوعی نقطه عطفی در پژوهش‌های کاربردی و ساخت تجهیزات مورد نیاز را نشان می‌دهد که اتهام ساکن بودن را از پزشکی بالینی رفع می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تولید علم یادآور شد: در جهاد علمی که ایشان مطرح کردند همه باید حضور داشته باشند و از این جهت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمام قوا شروع به فعالیت در راستای فرمایشات رهبری کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خراسان‌رضوی وجود 44 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را یک نقطه قوت برای این دانشگاه دانست و تاکید کرد: افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی و حرکت به سوی ایجاد پژوهشکده‌های بیشتر و پژوهشگاه است.

انتهای پیام/70010‌/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول