اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن تغذیه قزوین:

خوردن میوه موجب پیشگیری از سرطان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن تغذیه استان قزوین گفت: مصرف میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک سلامت انسان را افزایش و بیماری‌های سرطانی را به شدت کاهش می‌دهد.

خوردن میوه موجب پیشگیری از سرطان می‌شود

مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک بدون استفاده از سم و کود شیمیایی تولید شده‌اند، اظهار داشت: این محصولات به دلیل استفاده از آب و هوای پاک، طبیعی‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی هستند که با مصرف آن سلامت انسان‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک نسبت به محصولات غیر ارگانیک از رنگ، طعم و مزه برتری برخوردارند، ادامه داد: مصرف این محصولات سلامت انسان را تضمین می‌کند و به همین دلیل فروش آنها در بازار میوه و تره‌بار مطلوب است.

رئیس انجمن تغذیه استان قزوین بیان کرد: مصرف میوه‌های ارگانیک نسبت به میوه‌های غیر ارگانیک سالم‌تر است و با توجه به اینکه قیمت میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک در بازار میوه و تره‌بار نسبت به سایر محصولات گران‌تر است، اما بسیاری از مصرف‌کنندگان حاضرند با پرداخت هزینه بیشتر امنیت سلامت خود را افزایش دهند.

نوروزی با اشاره به اینکه آزمایشگاه شیمی سم‌شناسی سبزی‌ و میوه‌ها در کشور از جمله تهران با هدف اندازه‌گیری میزان سم موجود در این مواد غذایی افتتاح شده است، ابراز داشت: با افتتاح این آزمایشگاه در قزوین می‌توان سموم این مواد غذایی را اندازه‌گیری کرد تا با تحقق این امر از میزان سم موجود در سبزی و میوه‌های غیر ارگانیک در این استان نیز مطمئن شد.

دانشیار علوم تغذیه دانشگاه پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: اکنون واحد نظارت بر مواد غذایی در استان‌ قزوین سبزی‌ و میوه‌ها را کنترل شیمیایی و میکروبی می‌کند تا از سلامت آنها مطمئن شود، بنابراین هیچ گونه نگرانی در مصرف این مواد غذایی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم باید روزانه میوه و سبزی به میزان کافی مصرف کنند، بیان کرد: مردم می‌توانند با مصرف یک میوه از جمله پرتقال و سیب در روز ویتامین موردنیاز بدن خود را جذب کنند.

رئیس انجمن تغذیه استان قزوین با اشاره به نظریه‌های متخصصان بهداشت و تغذیه مبنی بر اینکه هر فردی باید روزانه 400 گرم سبزی و میوه به صورت خام یا پخته مصرف کند، اذعان داشت: مصرف این مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی و ضامن امنیت سلامت است، بنابراین آحاد جامعه باید به مصرف آنها اهتمام داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه میوه‌ها شامل ویتامین C و E هستند، ابراز داشت: مصرف این مواد غذایی ایمنی بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد و بیماری‌های سرطان، قلبی و سرماخوردگی را به شدت کاهش می‌دهد.

دانشیار علوم تغذیه دانشگاه پزشکی قزوین با بیان اینکه هر فردی با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال می‌تواند ایمنی بدن خود را ارتقا دهد، اضافه داشت: با انجام دادن این امر دفعات مبتلا شدن به بیماری سرماخوردگی کاهش مطلوبی می‌یابد.

رئیس انجمن تغذیه استان قزوین با بیان اینکه براساس تحقیقات متخصصان رنگ میوه‌ها در طبقه‌بندی خواص آنها نقش بسیاری دارد، عنوان کرد: مصرف هر نوع و رنگ از این مواد غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد و موجب ارتقای سلامت جسمی شود.

وی با اشاره به اینکه میوه‌ها با رنگ‌های نارنجی از جمله هویج، کدو حلوایی و نارنگی و قرمز مانند گوجه‌فرنگی و هندوانه دارای ویتامین A هستند، یادآور شد: مصرف این مواد غذایی، بدن را در برابر بیماری سرطان به نحو مطلوبی محافظت می‌کند.

دانشیار علوم تغذیه دانشگاه پزشکی قزوین اذعان داشت: میوه‌ها از پتاسیم و منیزیم بسیار برخوردارند و همین خاصیت بیماری‌های قلبی را به شدت کاهش می‌دهد و بر این اساس به عنوان دوست قلب مشهور هستند.

رئیس انجمن تغذیه استان قزوین ابراز داشت: انگور و توت خشک گیاهی از قند بالایی برخوردارند و مصرف آن برای بیماران دیابتی بسیار مضر است، بنابراین مردم باید از خوردن آن به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام/77009/ذ/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول