اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد نقاشی و مینیاتور:

هنرمندان اجازه ندهند سرطان آمریکایی زیر پوست هنر تزریق شود

خبرگزاری فارس: استاد نقاشی و مینیاتور گفت: سوء استفاده از تازه کاران عرصه هنر و معرفی آنها به عنوان نوگرا، تزریق سرطان آمریکایی به هنر است که هنرمندان باید از آن جلوگیری کنند.

هنرمندان اجازه ندهند سرطان آمریکایی زیر پوست هنر تزریق شود

علی بدراسما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: با سر زدن به  گالری‌های اصفهان و تماشای آثار چند هنرمند می‌توان به ورود کلیشه و تکرار در هنر نقاشی پی ‌برد. هنر نقاشی همانند سایر هنرها دارای ساختار و اهداف مشخصی است، اما این هنر گاهی با ساختار مشخص خود فاصله می‌گیرد.

این نقاش اصفهانی گفت: خرید و فروش آثار هنری بدون قیمت‌های کارشناسی شده  یکی دیگر از مشکلاتی است که هنر نقاشی را مورد تهدید قرار داده است و بسیاری از هنرمندان را دچار چالش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افرادی که به کار خرید و فروش آثار هنری هستند، اقدام به خرید آثار هنری با قیمت‌های ناچیز می‌کنند، تصریح کرد: این افراد پس از خرید این آثار با قیمت‌های کم، آثار هنری را به خارج از کشور انتقال می‌دهند و با قیمت‌های هنگفت به فروش می‌رسانند.

بدرالسما گفت: معرفی نقاشان تازه وارد به  عنوان نوپرداز و تبلیغات گسترده و واگذاری گالری به آنها از دیگر آسیب‌هایی است که به هنر نقاشی وارد آمده است. بسیاری از هنرمندان و کارشناسان این روند مخرب را سرطان آمریکایی می‌نامند، زیرا تنها در کشورهای اروپایی و آمریکایی سرمایه‌گذاری بر افراد تازه کار به عنوان نوپرداز اوج گرفته است.

این استاد نقاشی و مینیاتور با اشاره به اینکه خدشه دار شدن هنر به دست نوگرایان باید جلوگیری شود، گفت: افرادی با عنوان هنر نو‌گرا غرب‌زدگی را به جامعه تزریق می‌کنند در صورتی که آثارشان هیچ بویی از هنر نبرده است.

بدراسما در تعریف سرطان آمریکایی عنوان کرد: ثروتمندان غربی از برخی جوانان نقاش که از مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند استفاده می‌کنند و با سرمایه‌گذاری مالی و چند منتقد و استفاده از رسانه‌های جمعی تحت عنوان هنر نو، یک ماهه آثار افراد گمنام را  به جامعه هنری جهان عرضه می‌کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از هنرمندان تازه کار نیز بدون آگاهی به دام این افراد سودجو گرفتار می‌شوند و با قول‌ سود کلان و شهرت گرفتار می‌شوند.

این نقاش و پژوهشگر اصفهانی در پایان گفت: گسستگی ارتباط میان مخاطب و هنرمند یکی دیگر از مشکلات این روند است که باید از آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول