اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت مرکز رشد دانشگاه پیام‌نور

دستگاه پیریار تولید انبوه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نوین فناوران جهان گفت: با حمایت مرکز رشد دانشگاه پیام‌نور، دستگاه تمام اتوماتیک نگهداری، شستشو و ضد عفونی‌‌کننده دندان‌های ‌مصنوعی با نام پیریار تولید انبوه می‌شود.

دستگاه پیریار تولید انبوه می‌شود

نیلوفر زارعی روز گذشته در حاشیه تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه پیام‌نور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نگهداری دندان‌ مصنوعی ناشی از عدم مراقبت صحیح، مشکلات بهداشتی و اقتصادی برای افراد ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به عدم گندزدایی صحیح پروتزها گفت: دستگاه تمام اتوماتیک پیریار مراحل شستشو، گندزدایی، جرم زدایی و خوشبو کردن دهان را بدون نیاز به حضور شخص انجام می‌دهد.

زارعی تصریح کرد: جلوگیری از مرگ تدریجی دندان‌های مصنوعی یکی اهداف طراحی این دستگاه است که قرارگیری دندان در لیوان به ‌مرور زمان تغییر کرده و با لثه‌ها فیکس نمی‌شود از طرفی اتصالات فلزی در دندان‌های مصنوعی محل اجتماع میکروب‌هاست.

وی با بیان اینکه هر دندان‌ مصنوعی باید حداقل شش ساعت از دهان خارج شود، ابراز داشت: به‌ دلیل جنبه‌های روانی که فرد از این‌ کار خجالت ‌می‌کشد، دندان‌ها را در دهان نگه می‌دارد و احتمال تورم و زخم لثه، بیماری‌های عفونی و سرطان حفره دهان و دندان را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نوین فناوران جهان تصریح کرد: در این دستگاه بعد از قرار دادن دندان‌ مصنوعی در محفظه مراحل چهارگانه شستشو با آب‌ سرد، تمیز کردن دندان‌ها با امواج اولتراسونیک، گندزدایی و تزریق اسانس نعناع پی‌درپی انجام شده و در روز بعد شخص به ‌راحتی از دندان‌های آماده استفاده می‌کند.

نخعی ابراز داشت: بدنه این دستگاه از اسکلت فلزی تشکیل شده که سه مخزن در قسمت پشت قرار دارد و بردهای الکترونیکی تمام فرمان‌های چهارگانه را همراه با حذف باقی‌مانده‌های غذایی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه هیچ نمونه مشابهی ندارد، گفت: به‌دلیل عدم حمایت دانشگاه به مسابقات بین‌المللی راه نیافتیم و هدف ما تولید انحصاری است نه مدال آوری و اگر وزارت بهداشت ما را حمایت کند به تولید انبوه می‌رسیم.

نخعی تصریح کرد: شش ماه در مرحله پیشرو قرار داریم و با طراحی صنعتی مدل کوچک‌تر برای ثبت بین‌المللی اقدام می‌کنیم که هزینه این دستگاه بعد از تولید انبوه کمتر از 100 هزار تومان است.

انتهای پیام/80028/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول