اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌ های بسته ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از بخاری‌های بدون دود‌کش در محیط‌ های بسته‌ و هر جایی که تهویه خوبی نداشته باشد، ممنوع است.

استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌ های بسته ممنوع است

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در انتخاب بخاری باید به عواملی از قبیل ایمنی، مصرف کم، هزینه نصب مناسب، رده بالاتر در برچسب انرژی، مطابقت با استانداردهای زیست محیطی توجه کرد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خرید بخاری‌های بدون دودکش خودداری کرده و استفاده از بخاری‌های دودکش‌دار برای منزل خود را جدی بگیرید، چراکه استفاده از بخاری‌های بدون دود‌کش در محیط‌های بسته‌ای مانند اتاق خواب و یا حمام و هر جایی که تهویه خوبی نداشته باشد، ممنوع است.                                           

محمدی تصریح کرد: باید بخاری‌هایی را خریداری کرد که مجهز به سیستم‌ ODS باشند چراکه طبق استاندارد، تمامی بخارهای بدون دودکش باید به این سیستم مجهز باشند.     

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: به طور کل باید در هنگام انتخاب بخاری به حتم بر روی کارتن و یا دفترچه راهنما قید شده باشد که دستگاه مجهز به سیستم حساس به میزان اکسیژن ODS است، سیستمی که  متأسفانه در بسیاری دستگاه‌های گاز سوز و بوردتی توسط شرکت‌های تولیدی مختلف نصب نمی‌شود و در تولید بخاری‌های این شرکت‌ها به سیستم سنسور حرارتی بسنده می‌شود.

وی در ادامه گفت: البته سنسور‌های حرارتی هم تا حدودی با افزایش ایمنی، سطح ریسک ناشی از بروز حادثه را کاهش می‌دهند این سیستم به این شکل عمل می‌کند که با زیاد شدن شعله و حرارت بدنه بخاری سنسور عمل می‌کند و شعله خاموش می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در سیستم ایمنی قطع جریان گاز در اثر کاهش اکسیژن یا همان ODS اگر اکسیژن محیط به هر دلیلی به 18 درصد کاهش یابد بخاری خاموش می‌‌شود و سیستم به طور خود کار، جریان گاز ورودی به بخاری را قطع می‌کند.

انتهای‌پیام/82009/م20/پ3003                      

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول