اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جراح قلب و استاد دانشگاه پاکستان تاکید کرد

ضرورت استانداردسازی بهداشت میان ملل اسلامی

خبرگزاری فارس: جراح قلب و استاد دانشگاه پاکستان گفت: یکسان‌سازی و استانداردسازی کشورهای مسلمان باید در بحث پزشکی و جذب گردشگر در دستور کار باشد.

ضرورت استانداردسازی بهداشت میان ملل اسلامی

عبدالباری خان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: دستاوردهای توسعه گردشگری سلامت فراتر از سود مالی و ارزآوری است.

وی افزود: کشورهای مسلمان امروز در سطوح مختلفی از حیث علوم پزشکی و درمان و بهداشت قرار دارند و حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در این کنفرانس فرصت مغتنمی برای تبادل ایده و الگوهای سلامت است.

عبدالباری خان با تاکید بر اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در جمع ملل اسلامی سرآمد توسعه تلقی می‌شود، خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های پزشکی ایران زمینه‌ای برای الگوبرداری دیگر کشورهای اسلامی در این کنفرانس است.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی امروز باید به دور از نفاق و دورویی متحد شوند چرا که جهان امروز به دو قسمت کشورهای اسلامی و غیراسلامی خلاصه می‌شود.

این جراح قلب پاکستانی ضمن اشاره به موضع کشورهای غیراسلامی در برابر ملل مسلمان گفت: در این شرایط حاضر کشورهای اسلامی می‌توانند با یکپارچگی و اتحاد توسعه را به سرحد مرز برسانند و در همین مسیر از سفر گردشگران سلامت کشورهای خود به اروپا و آمریکا جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: یکسان‌سازی و استانداردسازی کشورهای مسلمان در بحث پزشکی و جذب گردشگر بایستی در رأس دستاوردهای این کنفرانس شود چرا که در حال حاضر کشورهای اسلامی از نظر تجهیزات پزشکی، وضعیت بهداشت و درمان، دارو و نیروهای متخصص در سطوح بسیار متفاوت قرار دارند.

این استاد دانشگاه پاکستانی یادآور شد: نخستین حضورم در کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی مایه ترغیب و تشویق برای حضور مستمر در دوره‌های آتی شد و این احساس در درون یکایک نمایندگان کشورهای اسلامی سبب رشد و ارتقای برگزاری کنفرانس و دستاوردهای آن در دوره‌های دیگر می‌شود.

انتهای پیام/70019/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول