اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

احداث کتابخانه استاندارد در فردوس ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس گفت: احداث کتابخانه استاندارد در این شهرستان به عنوان یک شهر فرهنگی از ضروریات است.

احداث کتابخانه استاندارد در فردوس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس اظهار کرد: کتاب باید به عنوان یک غذای روحی در سبد خرید خانواده‌ها جای بگیرد.

وی افزود: امروزه بسیاری از خانواده‌ها با کتاب و کتاب‌خوانی ارتباط چندانی ندارند بنابراین باید اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی برای آنان تبیین و فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها نهادینه شود.

فرماندار فردوس با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی مردم این شهرستان، احداث کتابخانه استاندارد در فردوس را یکی از ضروریات دانست و تصریح کرد: گسترش جمعیت، افزایش مراکز آموزش عالی و تعداد دانشجویان و همچنین افزایش سطح علمی دانش‌‌آموزان لزوم احداث کتابخانه استاندارد در فردوس را دوچندان می‌کند.

*فضای مطالعاتی کتابخانه عمومی فردوس افزایش می‌یابد

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس نیز در این جلسه از افزایش فضای مطالعاتی کتابخانه عمومی قائم(عج) این شهرستان خبر داد و گفت: طرح توسعه کتابخانه عمومی فردوس بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ملیحه اسدی اظهار کرد: با اجرای این طرح 150 متر مربع به فضای مطالعاتی کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس اضافه و علاوه بر این نیز سرویس‌های بهداشتی کتابخانه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه فردوس را 21 هزار نسخه در 18 هزار عنوان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 600 نفر عضو فعال کتابخانه عمومی فردوس هستند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس از حمایت‌های مالی شهرداری برای تکمیل طرح توسعه کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس تقدیر کرد.

در این جلسه مقرر شد تا از توان و ظرفیت فردوسی‌های مقیم مشهد برای احداث کتابخانه استاندارد در فردوس استفاده و خیران کتابخانه‌ساز نیز برای کمک به این امر جذب شوند.

انتهای پیام/69007/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول