اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اردبیل صورت گرفت

صدور گواهی علامت استاندارد تشویقی برای سیب‌زمینی

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در استان اردبیل صدور گواهی تشویقی برای صادرکنندگان سیب‌زمینی استان انجام شد.

صدور گواهی علامت استاندارد تشویقی برای سیب‌زمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کمیته محیط زیست و توسعه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر امروز در نشست با دست‌اندرکاران استاندارد در اردبیل اظهار داشت: حدود یک‌هزار و 700 هکتار محصول سیب‌زمینی زیر پوشش طرح ای.پی.ام بوده که امسال از این تعداد سطح زیر کشت توانستیم یک‌هزار و 700 تن محصول سیب‌زمینی را آنالیز کرده و در آزمایشگاه معتبر مورد ارزیابی قرار دهیم.

علیرضا پیرنیا تصریح کرد: با تأییدیه به دست آمده تلاش کردیم تا گواهی استاندارد را برای این محصول دریافت کنیم تا با بسته‌بندی مشخص و برجسته تولیدات وارد بازار شده و به مصرف برسد.

وی خاطر نشان کرد: در سال 91 بیش از 68 هزار هکتار از محصولات متنوع کشاورزی زیر پوشش پروژه ای.پی.ام بوده که این طرح شامل کنترل آفات و بیماری‌های مختلف می‌باشد.

پیرنیا با اعلام اینکه محصولات متنوعی نظیر پنبه، سویا، گندم، سیب‌زمینی و عدس زیر پوشش این ارزیابی‌ها قرار گرفته است، اضافه کرد: ‌از این تعداد یک‌هزار و 700 هکتار مربوط به محصول سیب‌زمینی بوده که امیدواریم در سال‌های آینده با تقویت این حوزه گواهی صادر شده و تأییدیه استاندارد بیش از این گسترش پیدا کند.

دبیر کمیته محیط زیست و توسعه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: از همکاری استاندارد استان در صدور این گواهی تشویقی قدردانی می‌کنیم و معتقدیم باید در این بستر همکاری و همدلی بیشتر صورت بگیرد.

تمدید پروانه استاندارد 115 مجموعه تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل نیز با بیان اینکه صدور گواهی استاندارد تشویقی برای محصول مرغوب و با کیفیت سیب‌زمینی موفقیتی ارزشمند بوده است، گفت: در این زمینه در خدمت صادرکنندگان نیز هستیم تا بخشی از مشکلات آنها را نیز با تدبیری مناسب برطرف کنیم.

هاشم علایی با اعلام اینکه 115 مورد تمدید پروانه علامت استاندارد در هشت ماهه امسال صورت گرفته است، افزود: حدود 200 مورد صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد را شاهد بودیم که 28 مورد پروانه استاندارد واحدهای مختلف تولیدی از ابتدای امسال تاکنون ملغی شده است.

وی تصریح کرد:‌ پروانه‌های استاندارد این واحدهای مختلف به دلایل فنی و با نظر بازرسان این سازمان ابطال شده و در طی این مدت 14 مورد مجوز کاربرد علامت استاندارد نیز صادر شده است.

علایی خاطر نشان کرد: در حمایت از تولیدات داخلی و به همت کارشناسان این مجموعه بیش از 40 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز در سال تولید ملی صادر شده و تولیدکنندگان استان با برخورداری از این علامت و نشان استاندارد سعی کردند در عرضه محصولات خود در بازارهای بین‌المللی با رقبا رقابت کنند.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول