اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استانداردهای لازم در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استانداردها و ضوابط فنی و اجرایی مربوط به ساخت و سازها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که باید به آن توجه بیشتری شود.

استانداردهای لازم در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمود میری در چهاردهمین نشست شورای فنی استان در سال 91، بررسی و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: حل مشکلات و بهبود نحوه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان، کنترل رعایت آیین‌نامه‌ها، استانداردها و ضوابط فنی و اجرایی مربوط به ساخت و سازها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: نظارت بر اجرای ساخت و سازها و آموزش مهارت‌های فنی و کارگاهی به کارگران نقش مهمی در استانداردسازی و ایمن‌‌سازی ساخت و سازها به‌ویژه در طرح‌های انبوه سازی دارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آیین‌نامه طراحی سازه‌های بتنی ایران (آبا) بیان کرد: استفاده از روابط آیین‌نامه بتن ایران در طراحی تیرهای بتن آرمه به منظور استاندارد سازی ساخت و سازهای عمرانی بسیار ضروری می‌باشد.

میری با اشاره به اینکه مشاوران و ناظران پروژه‌های عمرانی نمی‌توانند در مورد استاندارد سازی بتن‌های تولیدی در آزمایشگاه اظهار نظر کنند، تصریح کرد: مشاوران و ناظران زمانی می‌توانند در مورد استاندارد بتن به‌ کار گرفته شده در ساخت و سازها اظهار نظر کنند که پروژه عمرانی به اتمام رسیده باشد.

وی تأکید کرد: اگر براساس معیارهای طراحی شده در شورای فنی حرکت نماییم چیزی به عنوان نقص و یا تخریب پروژه بر اثر نقص نخواهیم داشت و اگر نقصی در طرحی دیده شود نباید پروانه پایان کار برای آن صادر شود تا نقص برطرف شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت نظارت مستمر و مداوم به صورت دوره‌ای در حین اجرای پروژه گفت: یکی از مزایای نظارت، جلوگیری و پیشگیری از بروز نقص و عیب در پروژه است.

میری بیان داشت: ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌ها، کوتاه شدن زمان اجرا به همراه بهره‌برداری بهینه و مؤثر در پروژه‌های عمرانی از جمله مواردی است که این شورا به دنبال انجام وظایف خود به عهده دارد.

انتهای پیام/75002/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول