اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان استاندارد:

آزمایشگاه‌های دانشگاه کشور در خدمت استاندارد قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد ایران گفت: آزمایشگاه‌های دانشگاه کشور در خدمت استاندارد قرار گرفت.

آزمایشگاه‌های دانشگاه کشور در خدمت استاندارد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نظام‌الدین برزگری ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان استاندارد ترکیه اظهار داشت: لزوم توجه به استاندارد یکی از ملزوماتی است که باید در همه موارد به آن توجه ویژه و اساسی شود.

وی ادامه داد: در این راستا براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین این سازمان و وزارت علوم و تحقیقات منعقد شده آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور در خدمت استاندارد قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه به تشکیل شرکت‌های بازرسی استاندارد مشترک بین ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: تشکیل این شرکت‌های بازرسی به نفع کشورهای اسلامی و منطقه خواهد بود.

برزگری تأکید کرد: با توجه به تجربیات به دست آمده شرکت‌های بازرسی استاندارد در سطح دنیا درآمد زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، لذا راه‌اندازی این شرکت‌ها می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی نیز به صرفه باشد.

وی افزود: کشور ترکیه و ایران می‌توانند با تعامل با یکدیگر شرکت‌های بازرسی استاندارد را در منطقه فعال کنند و سهم عمد‌ه‌ای در بازار جهانی داشته باشند.

*اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند به پیشرفت علمی ایران لطمه بزند

برزگری در ادامه سخنان گفت: اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان هرگز مسیر توسعه و پیشرفت علمی ایران را نخواهد گرفت بلکه سبب توسعه و پیشرفت علمی کشور خواهد شد.

رئیس سازمان استاندارد ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ علمی در سطح منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال ایران اسلامی هم‌اکنون در زمینه سلول‌های بنیادی جزو 10 کشور دارای این دانش در جهان است که با تلاش دانشمندان جوان این مرزو بوم حاصل شده است.

در ادامه این دیدار رئیس موسسه استاندارد ترکیه نیز طی سخنانی اظهار داشت: همکاری مشترک دو کشور ایران و ترکیه می‌تواند بسترهای پیشرفت را در این زمینه فراهم کند.

هالوسی شن ترک گفت: برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلانی هستیم لذا دو کشور ایران و ترکیه می‌توانند به صورت مشترک و با تعامل و همکاری این آزمایشگاه را راه‌اندازی کنند.

به گفته وی استاندارد ترکیه اکنون در 16 کشور دنیا 19 دفتر دارد.

انتهای پیام/2302/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول