اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌نصب کنتورهای حجمی بر پایاب سد ستارخان

پایاب سد ستارخان اهر را به باغ‌شهر تبدیل کرده است

خبرگزاری فارس: کارشناس امور آب اهر گفت: پایاب سد ستارخان موجب توسعه کشاورزی شهرستان اهر و تبدیل آن به باغ شهر شده است.

پایاب سد ستارخان اهر را به باغ‌شهر تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مرتضی قربان بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان اهر درباره راه‌اندازی و نصب کنتورهای حجمی بر پایاب سد ستارخان اهر  در خصوص اجرای این طرح اظهار کرد: پایاب سد ستارخان اهر یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی بوده که با اجرای این طرح شاهد توسعه بخش کشاورزی و باغداری منطقه را شاهد هستیم.

وی افزود: با اجرای طرح کلان نصب کنتورهای حجمی در پایاب سد ستارخان از آب موجود به صورت قانونمند و متوازن استفاده کرد و علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آن در هزینه آب بها نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

قربان ادامه داد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های میدانی بهره‌بردارانی که فاقد کنتور حجمی هستند هزینه آب بهای آنها بیشتر از منصوبان کنتور حجمی بوده و این نشان از صرفه‌جویی در مصرف و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در اراضی کشاورزی و باغی است.

با نصب کنتور عدالت در توزیع آب رعایت شده است

رحیم حسینی، از بهره‌برداران پایاب سد ستارخان نیز با موفقیت‌آمیز دانستن این طرح گفت: در مرحله اولیه این طرح کشاورزان ابتدا رغبتی به این کار نداشتند که خوشبختانه با اجرایی شدن آن نصب کنتور به عینه مشاهده کرده‌اند که در توزیع آب با نصب کنتور آب عدالت رعایت می‌شود و همچنین در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: این اراضی قبل از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای به یک منطقه لم یزرع تبدیل شده و فاقد آب بود و اراضی اکثراً به صورت دیم کشت می‌شد که به لحاظ عدم توجیه اقتصادی کشاورزان اراضی خود را رها کرده و مهاجرت کرده بودند که خوشبختانه با اجرای این طرح شاهد مراجعه دوباره کشاورزان و کشت باغات میوه و محصولات کشاورزی در منطقه هستیم.

انتهای پیام/60003‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول