اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل:

فعالیت در سد گیوی ادامه دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: با تاکیدات وزارت راه و شهر‌سازی و اختصاص اعتبارات مناسب فعالیت و عملیات احداث در سد گیوی ادامه دارد.

فعالیت در سد گیوی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اردبیل، کمال‌الدین میر جعفریان در بازدید از پروژه‌های عمرانی کوثر اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه 550 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی اعتبار مناسبی برای تسریع در تکمیل این سد در نظر گرفته شده و هم اکنون عملیات احداث این سد فعال است.

میر جعفریان با اشاره به اهمیت طرح پایاب و شبکه سد گیوی در رونق و تحول منطقه گفت: با تکمیل و بهره‌برداری کامل از این طرح عظیم حدود 10 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی شده و این علاوه بر رفع مشکل بیکاری رونق اقتصادی منطقه را به ارمغان خواهد آورد.  سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل از پروژه جاده جایگزین گیوی -  خلخال نیز بازدید کرد و یادآور شد: 7 کیلومتر از این جاده آسفالت شده و 4 کیلومتر از این جاده 11 کیلومتری نیز به زودی آسفالت و مقدمات آبگیری اولیه این سد فراهم می‌شود.

این مسئول از پروژه‌های ساختمان دولت و مسکن مهر شهر گیوی نیز بازدید کرد و تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری و تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه از دستاوردهای اجرای طرح مسکن مهر است.

میر‌جعفریان افزود: ساخت مسکن مهر در راستای سیاست‌های دولت در توزیع عادلانه ثروت و خدمت در کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر نیز در این بازدید با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از80 درصدی سد گیوی گفت: توسعه و بهبود حدود 8 هزار هکتار از اراضی دیم و باغات این شهرستان، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

سید سعدالله رئیس ساداتی افزود: سد گیوی با حجم مخزن 76 میلیون متر‌مکعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده است.

وی ابراز داشت: سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاکی سنگ‌ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمکعب احداث می‌شود.

انتهای پیام/62007/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول