اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

دریاچه سد کارون 4 مستعد توسعه پرورش ماهی در قفس است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمام دریاچه سد کارون 4 مستعد توسعه پرورش ماهی در قفس است.

دریاچه سد کارون 4 مستعد توسعه پرورش ماهی در قفس است

حمیدرضا فروزنده در نخستین روز از سفر دو روزه خود به شهرستان اردل گفت پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد کارون 4 شهرستان اردل بخش مهمی در رونق شیلات استان دارد

وی با تأکید بر اینکه باید تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران این بخش فراهم شود، افزود: تمام دریاچه سد کارون 4 مستعد توسعه پرورش ماهی در قفس است.

فروزنده با بیان اینکه در حال حاضر پرورش ماهی در چهار روش و سیستم در سراسر جهان در حال گسترش است، گفت: پرورش در استخرهای خاکی، پرورش در تانک، سیستم نرسری و پرورش ماهی در قفس از جمله این روش‎ها محسوب می‎شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروزه پرورش ماهی در قفس هم بسیار مورد توجه محققین و هم پرورش دهندگان قرار گرفته، عواملی مانند افزایش مصرف جهانی ماهی، کاهش صید ماهیان دریایی و سودآور و اقتصادی بودن باعث شده که توجه به پرورش ماهی در قفس افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: پرورش ماهی در قفس یک نوع سیستم آبزی پروری است که در آن ماهی در قفس‌های نصب شده در آب نگهداری می‎شود در حال حاضر قفس‎های پرورشی به صورت گسترده‌ای در آب‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فروزنده با بیان اینکه قفس‌ها به اشکال و اندازه‌های مختلف و بسته به نیاز پرورش دهندگان ساخته می‎شود، گفت: معمولاً قفس‌ها به صورت چهارچوب‌هایی ساخته می‌شوند که با تورهایی با چشمه مناسب پوشیده می‌شوند، چشمه‎های توری باید به صورتی باشد که جریان آب بخوبی در قفس برقرار باشد، اما ماهی‌ها قادر به خروج از قفس نباشند. 

وی با اشاره به مزایای پرورش ماهی در قفس، ادامه داد: هزینه پایین نسبت به پرورش ماهی در استخرهای خاکی یا سیستم‌‎های مدار بسته، مدیریت آسان‌تر و کم هزینه‌تر، سهولت در مشاهده و بررسی میزان تغذیه ماهی و سلامت آنها، سهولت و اقتصادی بودن درمان علیه انگل‎ها و بیماری‎ها از جمله این مزایا محسوب می‎شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری به منظور آشنایی با مشکلات شهرستان اردل به این شهرستان سفر کرده است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول