اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

هزینه 3200 میلیارد ریالی برای احداث سد خداآفرین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از صرف هزینه 3 هزار و 200 میلیارد ریالی برای احداث سد خداآفرین خبر داد.

هزینه 3200 میلیارد ریالی برای احداث سد خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از خداآفرین، احمد علیرضابیگی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روند احداث سد قیزقلعه‌سی، طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین و طرح پمپاژ قارلوجه بازدید و بر تسریع در اجرای این طرح‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در جریان این بازدید اظهار کرد: احداث سد خداآفرین اثرات بسیار خوبی بر منطقه داشته و تاکنون برای ساخت این سد و تاسیسات وابسته به آن بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ارسلان هاشمی افزود: در پنج سال گذشته بیشترین اعتبارات به طرح‌های آبی شهرستان خداآفرین اختصاص یافته و در این مدت چهار هزار و 960 میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.

وی در خصوص سد قیزقلعه‌سی نیز گفت: این سد با 62 میلیون متر مکعب ظرفیت، 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی همچنین از احداث نیروگاه سد خداآفرین با 10 درصد پیشرفت فیزیکی و یک‌هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

وی همچنین در مورد طرح پمپاژ قارلوجه گفت: با بهره‌برداری از این طرح تا دهه فجر امسال یک‌هزار و 300 هکتار از اراضی منطقه زیر کشت بهاره خواهد رفت.

مسعود محمدیان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم در این بازدید در خصوص پروژه احداث شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد خداآفرین گفت: وسعت اراضی پایاب سد خداآفرین 30 هزار هکتار است که در فاز اول تامین آب شش هزار هکتار از آن در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در مسیر بازدید از این پروژه‌ها در جمع اهالی روستای قارلوجه حضور یافت و در مورد مشکلات این روستا با مردم گفت‌وگو و بر تلاش دولت برای صرف منابع برای تحقق خواست مردم تاکید کرد.

اهالی روستای قارلوجه نیز تسریع در اجرای طرح پمپاژ قارلوجه و تامین آب اراضی کشاورزی منطقه را خواستار شدند.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول