سید رمضانعلی طهماسبی در حاشیه بازدید از سد مخزنی هراز در گفتوگو با خبرنگار فارس در آمل ابراز داشت: قراردادی که هماکنون در این بخش در دست اجرا داریم سیستم انحراف تونلهای عبور ماشین است تا بتوانیم به کمک آن مراحل ساخت بدنه سد را آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای شروع عملیات بدنه سد بیش از 40 درصد پیشرفت کار مشاهده میشود، تصریح کرد: با تقویت اعتبارات لازم اوایل سال آینده عملیات اجرایی بدنه سد را آغاز میکنیم.
طهماسبی با تاکید بر اینکه قرارداد طراحی فاز 2 بدنه سد را با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا منعقد کرده و این مسئله نیز به مهاب قدس ابلاغ شده است، افزود: هماکنون کارگران در محل کار مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با طرح تشریفاتی که تحویل قرارگاه خاتمالانبیا شده است در خرداد ماه سال 92 شاهد آغاز عملیات بدنه سد باشیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران با اشاره به بازدید از چگونگی روند فعالیت و پیشرفت عملیات این سد یادآور شد: از تونل انحراف جاده در مسیر سد هراز برای انتقال خودروها جهت آغاز بدنه سد بازدید داشتیم این تونل پیشرفت زیادی داشته است، تقریبا کار ساخت این تونل به اتمام رسیده و سیستم روشنایی آن برای استقرار دائم در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه تونل انحراف جاده در مسیر سد هراز جهت انتقال خودرو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده آسفالت است، گفت: با اعتباری حدود 500 میلیون تومان کار آسفالت و روشنایی آن به پایان خواهد رسید و با رسیدن به مرحله بهرهبرداری، تردد خودروها در آن انجام میشود.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران، تاکنون برای ساخت پروژه بزرگ سد مخزنی هراز 20 میلیارد تومان هزینه شده و طی چهار سال آینده با پایان مراحل ساخت و تکمیل سد، این هزینه به 200 میلیارد تومان میرسد.
انتهای پیام/86012/ب/د1000