اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خرداد ماه سال 92

عملیات اجرایی بدنه سد مخزنی هراز آغاز می‌شود/ هزینه 20 میلیاردی تاکنون

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات اجرایی بدنه سد مخزنی هراز در خرداد ماه سال 92 آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی بدنه سد مخزنی هراز آغاز می‌شود/ هزینه 20 میلیاردی تاکنون

سید رمضانعلی طهماسبی در حاشیه بازدید از سد مخزنی هراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل ابراز داشت: قراردادی که هم‌اکنون در این بخش در دست اجرا داریم سیستم انحراف تونل‌های عبور ماشین است تا بتوانیم به کمک آن مراحل ساخت بدنه سد را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای شروع عملیات بدنه سد بیش از 40 درصد پیشرفت کار مشاهده می‌شود، تصریح کرد: با تقویت اعتبارات لازم اوایل سال آینده عملیات اجرایی بدنه سد را آغاز می‌کنیم.

طهماسبی با تاکید بر اینکه قرارداد طراحی فاز 2 بدنه سد را با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد کرده و این مسئله نیز به مهاب قدس ابلاغ شده است، افزود: هم‌اکنون کارگران در محل کار مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با طرح تشریفاتی که تحویل قرارگاه خاتم‌الانبیا شده است در خرداد ماه سال 92 شاهد آغاز عملیات بدنه سد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بازدید از چگونگی روند فعالیت و پیشرفت عملیات این سد یادآور شد: از تونل انحراف جاده در مسیر سد هراز برای انتقال خودروها جهت آغاز بدنه سد بازدید داشتیم این تونل پیشرفت زیادی داشته است، تقریبا کار ساخت این تونل به اتمام رسیده و سیستم روشنایی آن برای استقرار دائم در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه تونل انحراف جاده در مسیر سد هراز جهت انتقال خودرو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده آسفالت است، گفت: با اعتباری حدود 500 میلیون تومان کار آسفالت و روشنایی آن به پایان خواهد رسید و با رسیدن به مرحله بهره‌برداری، تردد خودروها در آن انجام می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، تاکنون برای ساخت پروژه بزرگ سد مخزنی هراز 20 میلیارد تومان هزینه شده و طی چهار سال آینده با پایان مراحل ساخت و تکمیل سد، این هزینه به 200 میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/86012/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول