اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

سد پیشین سیستان و بلوچستان پر آب شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین جریان آب هم‌اکنون به سمت سد پیشین با 298 متر مکعب بر ثانیه است.

سد پیشین سیستان و بلوچستان پر آب شد

حمید قزوینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های اخیر 268 متر مکعب بر ثانیه آب باران به سمت سد پیشین در جریان است که با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا امشب، به این رقم افزوده می‌شود.

وی افزود: سد زیردان 207 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که بر اثر این بارندگی‌ها، 20 متر مکعب بر ثانیه سرعت جریان آب جریان دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: سد کهیر در حال ساخت است و آب باران به سمت رودخانه کهیر با 460 متر مکعب بر ثانیه جریان دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در تلاش هستیم که بارندگی‌ها به تاسیسات زیربنایی، امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات احداث سد کهیر صدمه وارد نکند.

قزوینی گفت: جریان آب به سمت سد خیرآباد نیکشهر نیز در جریان است که هنوز میزان آن مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان چابهار 2 سد پیشین و زیردان احداث شده است گفت: هم‌اکنون جریان آب به سمت سد پیشین با 260 متر مکعب در جریان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان این بارندگی‌ها را برای اراضی و باغات کشاورزی سطح استان بسیار خوب عنوان کرد و گفت: با این بارندگی‌ها تمامی مزارع کشاورزی و باغات منطقه آبیاری شدند.

بر اساس گزارش اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین شدت بارندگی‌ها در شهرستان چابهار با 104 میلی‌متر بوده است.

کارشناسان دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در حال بررسی و برآورد خسارت مالی و جانی ناشی از بارندگی‌ها هستند.

بارش باران تا امشب میهمان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول