اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

یک میلیون یورو از تسهیلات بانک اکو به سد سیازاخ اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: مبلغ یک میلیون یورو از تسهیلات اعطایی بانک اکو برای اجرای شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیازاخ دیواندره اختصاص یافت.

یک میلیون یورو از تسهیلات بانک اکو به سد سیازاخ اختصاص یافت

 شاهین پاکروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اولین قسط از تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو به میزان یک میلیون یورو به طرح شبکه آبیاری و زهکشی سیازاخ در استان کردستان اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان افزود: این پروژه 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های دیواندره و بیجار را زیرپوشش قرار داده و با توجه به وسعت زیاد، اجرای آن نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گفته پاکروح، در این راستا در جریان سفر هیئتی از بخش آب جمهوری اسلامی ایران در سال 89 به کشور ترکیه، طرح شبکه آبیاری و زهکشی سیازاخ به عنوان اولین دریافت‌کننده تسهیلات پروژه‌ای (بلندمدت دولتی) اعطایی از طرف بانک توسعه و تجارت اکو به دولت جمهوری اسلامی ایران، به تصویب این بانک رسید.

وی تصریح کرد: قرارداد این طرح به مبلغ 16 میلیون 89 هزار یورو برای اجرای حدود 8 هزار هکتار از اراضی مزبور به امضای طرفین رسید.

این مقام مسئول می‌افزاید: پس از گذشت حدود دو سال از شناسایی و معرفی این پروژه به بانک اکو و اعزام هیئت‌های مختلف از جانب بانک، برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه‌ای کردستان و سازمان سرمایه‌گذاری کشور و مبادله متمم قرارداد در خردادماه سال جاری با مدت اعطا 270 روز، یک میلیون یورو از مبلغ قرارداد پروژه مذکور 90 روز زودتر از موعد مقرر به حساب شرکت آب منطقه‌ای کردستان با عاملیت بانک کشاورزی واریز شد.

لازم به ذکر است بانک اکو با مشارکت کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان و با هدف گسترش روابط تجاری میان سه کشور، در دسامبر 2007 در استانبول به طور رسمی آغاز به کارکرد.

انتهای پیام/79001/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول