اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس خبر داد

تأمین کامل خطوط لوله و اعتبار آبرسانی از سد تالوار به همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از نشست با وزیر نیرو مقرر شد تأمین کامل خطوط لوله و اعتبار لازم برای آبرسانی از سد تالوار زنجان به همدان در دستور کار قرار گیرد.

تأمین کامل خطوط لوله و اعتبار آبرسانی از سد تالوار به همدان

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از تأمین کامل خطوط لوله و اعتبار لازم برای آبرسانی از سد تالوار زنجان به همدان خبر داد و اظهارکرد: با اجرای آبرسانی از سد تالوار، آب آشامیدنی همدان تا سال 1420 تأمین می‌شود.

وی افزود: آبرسانی از سد تالوار زنجان به همدان یک پروژه راهبردی است که نقطه آغاز آن به سفر سال 82 مقام معظم رهبری برمی‌گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این پروژه سالانه 65 میلیون متر مکعب آب از سد تالوار زنجان به همدان منتقل می‌شود، این چیزی در حدود 2 برابر ظرفیت آبگیری سد اکباتان است.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی برگزاری نشستی با وزیر نیرو به طور مفصل و مکتوب تمام مسائل امور آب همدان را مورد بررسی قرار دادم تا نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

کارخانه‌ای افزود: پرداخت قطعی 25 میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت و 20 میلیارد تومان پرداخت تهاتری از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در این راستا در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی آخرین پیگیری‌ها، حاکی از آن است که تأمین کامل ورق خطوط لوله مورد نیاز از طریق اقدام تهاتری وزارت نیرو با شرکت فولاد مبارکه اجرایی می‌شود که قطر لوله مور نیاز 1.6 متر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بر این اساس، برنامه آبرسانی از سد تالوار زنجان به همدان، گام‌های نهایی را برای تکمیل پروژه از سال آینده برخواهد داشت.

وی در پایان سخنانش افزود: قابل ذکر است که سد تالوار زنجان که آغاز عملیات اجرایی آن به سال‌ها قبل برمی‌گردد در شرف تکمیل شدن است.

انتهای پیام/89002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول