اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مهندسی ساختمان منطقه غرب خبر داد

احداث سد و آبنما در کیلومتر 22 خط لوله کرمانشاه ـ سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس مهندسی ساختمان منطقه غرب گفت: عملیات احداث سد و آبنما در کیلومتر 22 خط لوله انتقال فراورده کرمانشاه ـ سنندج پایان یافت.

احداث سد و آبنما در کیلومتر 22 خط لوله کرمانشاه ـ سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم مومن از اتمام عملیات احداث سد و آبنما در کیلومتر 22 خط لوله انتقال فرآورده کرمانشاه ـ سنندج خبر داد و گفت: در راستای ایمن‌سازی خطوط لوله انتقال نفت و مواد نفتی و به دلیل اینکه برخی از قسمت‌های خطوط انتقال در مسیر جریان آب قرار گرفته‌اند و این امر موجب شسته شدن مصالح موجود بر روی لوله‌ها و در نهایت نمایان شدن و عدم ایمنی آنها شده است، احداث سد و آبنما در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سد و آبنمای مذکور در کیلومتر 22 رودخانه رازآور واقع در مسیر خط لوله 10 اینچ انتقال فراورده کرمانشاه ـ سنندج احداث شد.

مومن با بیان این مطلب که احداث سد و آبنما در مسیر خطوط لوله یکی از اقداماتی است که ارتقای سطح ایمنی و پایداری خطوط را فراهم می‌کند؛ ادامه داد: در این اقدام برای محافظت و ایمنی لوله در فاصله حداقل پنج متری لوله، سازه‌های سنگی به صورت سد و یا آبنما احداث می‌شود که موجب ته‌نشین شدن مواد و مصالح سنگی بر روی لوله می‌شود.

رئیس مهندسی ساختمان منطقه غرب در خصوص مراحل اجرای این پروژه افزود: برای اجرای این کار ابتدا محل مورد نظر تا عمق استاندارد گود‌برداری شده و سپس در کف آن بتن ریخته شد پس از آن، از سنگ لاشه، ملات ماسه، سیمان و همچنین سنگ استفاده شدند.

مومن افزود: برای محافظت از سنگ‌کاری و جلوگیری از ضربات سنگین، سنگ‌های درشت که در مسیر جریان آب قرار می‌گیرند و به سد و آبنما آسیب وارد می‌کنند؛ روی سطوح آن توسط بتن همراه با میلگرد پوشانده شد تا محافظت لازم به عمل آید.

وی مدت اجرای این پروژه را سه ماه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه مراحل نهایی را طی می‌کند و مطابق پیش بینی‌های صورت‌گرفته تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

 انتهای پیام/2700/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول