اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سوادآموزی بابل خبر داد

هدیه 400 هزار تومانی برای باسواد کردن هر بی‌سواد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سوادآموزی بابل گفت: هر فردی اگر تحت عنوان آموزش فرد به فرد اقدام به سواددار کردن اعضای خانواده و یا نزدیکان خود کند، مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر فرد به او تعلق می‌گیرد.

هدیه 400 هزار تومانی برای باسواد کردن هر بی‌سواد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل نقی سلیمانی امیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از اینکه مکان اداره سوادآموزی بابل در شأن این جایگاه نیست، گفت: کمبود امکانات و فضای مناسب یکی از مهمترین مشکلات اداره سوادآموزی بابل است.

وی بیان داشت: اداره سوادآموزی متعلق به همه اقشار جامعه و تاثیرگذار در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

این مسئول تصریح کرد: نامگذاری سال 90 از سوی مقام رهبری تحت عنوان همت و کار مضاعف در حقیقت سبب حرکت و پویایی آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه آموزش و پرورش است، توجه به آموزش بزرگسالان که در همه عرصه‌های اجتماعی حضور فعال دارند لازمه هر حرکت در توسعه و شکوفایی اجتماعی است.

سلیمانی امیری تغییر و تحول در ساختار آموزشی سوادآموزی را امری مهم دانست و تصریح کرد: باید در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کارهای اساسی انجام گیرد تا ریشه جهل و بی‌سوادی از جامعه برچیده شود.

وی اذعان داشت: سوادآموزی نهادی فرهنگی و آموزشی است، برای موفقیت در این حوزه نیاز به مشارکت همه نهادها، تشکل‌ها و همه آحاد جامعه است تا بتوانیم در پایان برنامه پنجم توسعه آن را عملی کنیم.

رئیس اداره سوادآموزی بابل گفت: بسیاری از حوادث و جنایت‌های اجتماعی ناشی از جهل و نادانی افراد است، زیرا ستون تربیت اخلاق است که برگرفته از اعتقادات عبادی، اجتماعی، زیستی، زیبایی‌شناسی، هنر، علم و فناوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود.

سلیمانی‌امیری اظهار داشت: هر فردی اگر تحت عنوان آموزش فرد به فرد اقدام به سواددار کردن اعضای خانواده و یا نزدیکان خود کنند، مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر فرد به او تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 505 روستای بابل تحت پوشش اداره سوادآموزی قرار دارند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم تا قبل از سال 93 جشن پایان بیسوادی را در شهرستان بابل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 99 درصد افراد شهرستان بابل با توجه به سامانه سوادآموزی پالایش اسمی شدند افزود: اداره سوادآموزی بابل دارای 51 نفر آموزشیار رسمی و 300 نفر آموزش‌دهنده فرد به فرد است. 

رئیس اداره سوادآموزی بابل تصریح کرد: تعیین وضعیت و پالایش اسمی بابل با توجه به سامانه سوادآموزی 11 هزار و 961 نفر و تعیین وضعیت و پالایش اسمی شهر بابل یک هزار و 376 نفر است که از 11 هزار و 961 نفر حدود 400 نفر به علت مهارت، جابه‌جایی در مناطق شهری و عدم شناسایی در محل سکونت تعیین وضعیت نشدند.

وی افزود: همه مددجویان وابسته به کمیته امداد 342 نفر بودند که همگی پالایش و تعیین وضعیت شدند که از سه نفر بی‌سواد شناسایی شده یک نفر کر و لال و دو نفر برای ثبت‌نام معرفی شدند.

سلیمانی‌امیری اظهار داشت: در قسمت واگذاری دوره سوادآموزی 270 نفر و دوره تکمیلی نیز 270 نفر در سال 91 تحت پوشش قرار دارند.

وی اذعان داشت: دوره سوادآموزی در قسمت کلاس‌های آزاد 136 نفر و دوره تکمیلی کلاس‌های آزاد 22 نفر در نیمه نخست سال جاری زیر پوشش قرار دارند.

وی تصریح کرد: در دوره تحکیم نیز تعداد 900 نفر فراگیر تحت پوشش قرار گرفتند.

سلیمانی امیری نامناسب بودن مکان اداره، کمبود امکانات و نیرو را از جمله مشکلات مهم این اداره دانست و افزود: ما نیازمند نیروهای کارآمد و مسلط بر سامانه بوده و با کمبود نیرو و مکان مناسب مواجه هستیم، پرونده‌ها در انباری قرار گرفته و کارمندان ما حتی جایی برای نشستن ندارند.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول