اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

شناسایی 3 هزار هکتار زمین در اراضی شیب‏دار استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از شناسایی 3 هزار و 85 هکتار زمین در اراضی شیب‏دار استان زنجان خبر داد و گفت: این اراضی به منظور اجرای طرح توسعه باغات شناسایی شده است.

شناسایی 3 هزار هکتار زمین در اراضی شیب‏دار استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‏پور ظهر امروز در بیستمین جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: به میزان 500 میلیارد ریال طرح توسعه کشاورزی در استان زنجان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار هکتار باغ در استان زنجان شناسایی و مطالعه شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‏نامه منعقد شده بین سازمان جهاد کشاورزی استان و بانک زمین، متقاضیان تسهیلات توسط بانک زمین به بانک‏های عامل معرفی می‎شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مجموع اعتبارات مورد نیاز به منظور تکمیل مجتمع گلخانه‏ای شهرستان‎های ابهر و خرم‏دره 160 میلیارد ریال است، تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز مجتمع گلخانه‏ای شهرستان خدابنده نیز بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

*احداث 96 گلخانه در شهرستان زنجان

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال به منظور تکمیل مجتمع گلخانه‏ای شهرستان زنجان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این مجتمع 96 قطعه دارد.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه در مجموع سه پروژه مهم گلخانه‎ای استان زنجان به 260 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: پروژه‎های توسعه باغات در اراضی شیب‏دار نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی به شناسایی 100 هکتار زمین به منظور توسعه باغات در روستای «اسفناج» اشاره کرد و افزود: در شهرستان خرمدره نیز 84 هکتار زمین در اراضی شیب‏دار این منطقه شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 216 هکتار زمین در اراضی شیب‏دار شهرستان خدابنده شناسایی شده است، یادآور شد: بهره‏برداری از این اراضی به 45 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به شناسایی 301 هکتار از اراضی شیب‏دار شهرستان ماهنشان به منظور اجرای طرح توسعه باغات در استان زنجان اظهار داشت: اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال برای اجرای این طرح مورد نیاز است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول