اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

طرح بندهای غلطکی راهکاری مناسب برای توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح بندهای بتون غلطکی در استان یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه بخش کشاورزی است.

طرح بندهای غلطکی راهکاری مناسب برای توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست با رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های زیربنایی در بخش کشاورزی ضروری است، گفت: این استان در زمان خشکسالی دچار خسارت می‌شود و از آن طرف در مواقع بارندگی و جاری شدن سیل نیز خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌شود، در صورتی که اجرای طرح‌های زیر بنایی از جمله ساخت سدهای تغذیه مصنوعی، سیل بندها، طرح‌های آبخیزداری و سدهای بتونی و خاکی می‌تواند ضمن جلوگیری از تخریب در زمان بروز سیلاب در مواقع خشکسالی هم از بروز خسارات پیشگیری کند.

حسنوند با استناد به فرمایشات امام راحل که استقلال کشور توسعه کشاورزی را تضمین می‌کند، گفت: استان بوشهر با تنوع اقلیمی که در خود جای داده است از ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است.

وی اجرای طرح بندهای بتون غلطکی در استان را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: این طرح هم در زمان بروز خشکسالی هم در مواقع جاری شدن سیلاب جوابگوی نیازهای کشاورزان است.

استاندار بوشهر، پوشش ضعیف گیاهی را یکی از معضلات استان دانست و افزود: شرایط آب و هوایی استان بوشهر مانند برخی از کشورها از جمله مالزی و اندونزی است که پوشش گیاهی این کشورها بسیار مطلوب و در خور توجه است که با استفاده از طرح‌های جدید و بهره‌مندی از گونه‌های گیاهی متنوع شاهد توسعه پوشش گیاهی در استان بوشهر باشیم.

حسنوند افزود: امسال با همکاری شهرداری‌ها، منابع طبیعی و راه و شهرسازی بیش از یک میلیون نهال جنگلی در شهرها و حاشیه شهرها کاشته می‌شود که پوشش گیاهی استان بوشهر را تغییر می‌دهد.

وی تاکید کرد: استان بوشهر زمینه جذب تسهیلات بیشتری در بخش توسعه کشاورزی و جنگل کاری و توسعه مراتع دارد که لازم است توجه ویژه به استان شود.

استاندار بوشهر بر فراهم شدن ایجاد صنایع فرآوری خرما در استان تاکید کرد و افزود: استان بوشهر یکی از عمده تولید‌کننده خرما در کشور است که بعضا کشاورزان برای فرآوری محصول خود به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند در صورتی که وجود صنایع فرآوری خرما نه تنها موجب رونق کشاورزی می‌شود بلکه ارزش افزوده این محصول در استان افزایش می‌دهد.

حسنوند از توسعه طرح دانه‌های روغنی در استان خبر داد و تصریح کرد: امسال برخی از سرمایه‌گذاران برای توسعه طرح دانه‌های روغنی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم برای کشت و تولید این محصول شاهد رونق تولید دانه‌های روغنی در استان باشیم.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول