اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

بهره‌برداری 2 هزار طرح توسعه کشاورزی در خوزستان تاکنون

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از بهره‌برداری حدود 2 هزار طرح توسعه کشاورزی در استان خبر داد.

بهره‌برداری 2 هزار طرح توسعه کشاورزی در خوزستان تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی استان اظهار داشت: تاکنون حدود 2 هزار طرح توسعه کشاورزی با میانگین اشتغال 1.5 نفر یعنی 3 هزار فرصت شغلی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تعهد 20 هزار فرصت شغلی در قالب طرح توسعه کشاورزی تا پایان امسال، افزود: سعی بر این است که با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه کشاورزی، اشتغال تعهد شده تحقق یابد.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان اظهار داشت: طرح‌های بهره‌برداری شده استان نسبت به طرح‌های بهره‌برداری شده کل کشور، جایگاه نخست را دارد.

حجازی با اشاره به وقفه ایجاد شده ناشی از ورود بانک‌های جدید برای اعطای تسهیلات، بیان کرد: یک هفته اخیر به دلیل ورود بانک‌های جدید و پالایش‌های صورت گرفته، وقفه‌ای در پرداخت‌ها ایجاد شد که دستگاه‌های متولی امر باید با انجام تمهیدات لازم سعی کنند پرداخت‌ها بدون ایجاد وقفه ادامه یابد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی، سایر بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط باید تلاش کنند که هیچ وقفه‌ای در پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی ایجاد نشود.

حجازی با تاکید بر سرعت بخشیدن به معرفی و تقسیم طرح‌ها بین بانک‌ها تصریح کرد: بانک کشاورزی تا امروز باید لیست طرح‌های توسعه کشاورزی به تفکیک شهرستان‌ها و همچنین پرونده‌ها را برای انتقال به بانک‌های دیگر آماده کند تا فردا این جداول طی جلسه‌ای با بانک‌ها مورد بررسی و مرور قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از روسای بانک‌های جدید نیز تقاضا می‌کنیم که برای پرداخت تسهیلات با بانک کشاورزی هماهنگی داشته باشند تا هیچ وقفه‌ای در کار ایجاد نشود.

استاندار خوزستان خواستار پذیرش طرح‌ها با ایجاد توازن در تولید و ظرفیت‌های موجود توسط بانک‌ها شد و گفت: تا کنون تمام دستورالعمل‌های داخلی بانک کشاورزی با دستورالعمل‌های ستاد توسعه کشاورزی انطباق داشته است و بانک‌های دیگر نیز باید هماهنگ باشند تا هیچ مشکلی در پرداخت‌ها ایجاد نشود.

حجازی بیان کرد: قرار است تسهیلات طرح‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و شهرستان‌های جدید از محل منابع نزد بانک کشاورزی و بانک سپه در سال 90 پرداخت شود و تسهیلات بقیه طرح‌ها که ارزش افزوده خوبی دارند از منابع سال 91 نزد سایر بانک‌ها و بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/72007/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول