اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

دولت سالانه 850 میلیارد تومان کمک بلاعوض به صندوق کشاورزی می‎دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: دولت سالانه 850 میلیارد تومان کمک بلاعوض به صندوق کشاورزی می‎دهد.

دولت سالانه 850 میلیارد تومان کمک بلاعوض به صندوق کشاورزی می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی عصر امروز در دوازدهمین همایش سراسری دهیاران گلستان که در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند چراکه اگر خسارتی از جمله آفات، سیل، خشکسالی، طوفان و برف به محصولات حادث شد دولت هیچ حمایتی مبنی بر بیمه محصولات ندارد و تنها محمل قانونی، بیمه کردن محصولات کشاورزی است.

در زمینه کود مشکلی نداریم/ تامین 75 درصد بذور اصلاح شده گلستان

وی با بیان اینکه در زمینه کود مشکلی نداریم خاطرنشان کرد: در واردات کود فسفات و پتاسه محدودیت‎هایی وجود دارد ولی در کود اوره بیش از حد نیاز تولید می‎کنیم که اختلاف قیمت بسیار زیاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت هر کیسه کود 20 هزار تومان تصویب شده است متذکر شد: انگیزه‎ای که برای صادرات وجود دارد و از طرفی اختلاف قیمت ارز سبب شده تا هر کیسه به قیمت 45 هزار تومان افزایش یابد و ما در تامین به موقع کود با مشکلات مواجه شویم.

سیدمحمدی تأکید کرد: باید تلاش شود تا هر میزان کود که به استان وارد می‎شود به طور عادلانه‎ای در میان کشاورزان توزیع شود.

وی ابراز داشت: در سال‌جاری هر کیلو بذر اصلاح شده با قیمت یارانه‎ای 135 تومان بوده است که 75 درصد بذر استان تامین و استفاده شده و 25 درصد آن باقی مانده است که ادامه کار بر توسعه کشت گندم خواهد بود.

فروش سم بدون نسخه خلاف است/ تعطیلی پنج سم‌فروشی در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا در کشت محصولات از بذور اصلاح شده استفاده کنند تا با افزایش قابل توجهی در امر تولید مواجه باشیم.

سیدمحمدی راه‎اندازی کلینیک‎های گیاه پزشکی را یکی از برنامه‎های جهاد کشاورزی خواند و عنوان کرد: دولت به ازای هر کلینیک 9 میلیون تومان اعتبار می‎دهد و فلسفه وجودی این کلینیک‎ها بررسی مزارع در وجود آفات و بیماری‎ها توسط کارشناسان است که نسخه‎نویسی کنند تا بر اساس آن کشاورز سموم مورد نیاز را تأمین کند.

وی متذکر شد: فروشندگانی که بدون نسخه، مبادرت به فروش سم کنند خلاف است و مجازات خواهند شد که در این راستا 12 پرونده تشکیل و پنج سم‌فروشی تعطیل شدند.

کشاورزان سوم مورد نیازشان را از کلینیک‎ها تامین کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان توصیه کرد تا سموم مورد نیاز خود را از کلینیک‎ها دریافت کنند تا با عدم کارایی سموم و دفع آفات مواجه نشوند.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول