اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اراک:

1400هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اراک از تجهیز یک هزار و 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهر اراک به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

1400هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور استقرار سامانه آبیاری تحت فشار در این اراضی، 61 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و کمک‌های دولتی هزینه شده است.

وی ادامه داد:  صرفه‌جویی در مصرف چهار میلیون متر مکعب آب و تأمین آب موردنیاز اراضی دیگر از محل ذخیره ‌سازی این میزان آب از نتایج حاصل از اجرای این طرح در اراضی کشاورزی اراک است.

مدیرجهاد کشاورزی اراک خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین سامانه آبیاری نوین در 800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اراک مستقر شده‌اند.

بابایی با اشاره به آماده‌‌سازی یک هزار و 500 هکتار از اراضی به منظور اجرای این طرح عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز، یک هزار و 500 هکتار دیگر از اراضی موجود شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز خواهند شد.

به گفته وی طرح مطالعاتی یک هزار هکتار از اراضی نیز در دست اجراست.

انتهای پیام/87001/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول