اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس:

نابودی دریاچه ارومیه به کشاورزی لطمه‌های جدی وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: نابودی دریاچه ارومیه به طور قطع در کشاورزی منطقه تاثیر مخربی بر جا می‌گذارد بنابراین باید برای احیای این دریاچه بیشتر تلاش شود.

نابودی دریاچه ارومیه به کشاورزی لطمه‌های جدی وارد می‌کند

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بخش عمده‌ای از صادرات آذربایجان غربی را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد به طوری که در این زمینه برای قشر عظیمی از مردم فرصت اشتغال فراهم شده به همین دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه افراد زیادی را دچار مشکل می‌کند.

وی تصریح کرد: ارتزاق خانواده‌های زیادی به کشاورزی وابسته است و از این طریق معیشت خود را گذرانده و به امرار معاش می‌پردازند ولی متاسفانه خشک شدن دریاچه ارومیه، صنعت کشاورزی منطقه را تهدید می‌کند بنابراین می‌طلبد برای عبور از این بحران زیست‌محیطی به طور منسجم‌تر و هماهنگ‌تر تلاش شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه خشک شدن کامل دریاچه ارومیه، کشاورزان را زمین‌گیر می‌کند، ادامه داد: با خشک شدن این دریاچه، مردم منطقه با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند چه‌بسا به خیل جمعیت بیکار استان از این رهگذر افزوده شود و افراد بیشتری با مشکل نبود منبع درآمد دست به گریبان شوند.

بیگی با بیان اینکه تاکنون برای نجات این دریاچه اقدام مؤثری انجام نشده است، افزود: با وجودی که موضوع بحرانی شدن موقعیت دریاچه ارومیه چندین سال است که مطرح شده و کارشناسان محیط زیست، جغرافی‌دانان و متولیان صنعت کشاورزی به ابراز نگرانی پرداخته‌اند؛ ولی تاکنون برای نجات این دریاچه اقدام مؤثری انجام نشده است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان در این ارتباط به معنای واقعی کلمه به چاره‌اندیشی نپردازند دریاچه ارومیه می‌میرد و می‌میراند به طوری که طبیعت، کشاورزی و محیط زیست منطقه آسیب دیده و افراد زیادی شغل خود را از دست می‌دهند پس نباید از این معضل چشم‌پوشی شود.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی تعجیل مسئولان را در این ارتباط خواستار شد و اذعان داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف باید ظرفیت‌های نهفته بین مردم را به کار گرفته و با شکل‌گیری همت جمعی برای پشت سر گذاشتن این بحران برنامه‌ریزی کنند به طوری که زمان را نباید از دست داد.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول